EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بلاگر چینی به دلیل گذاشتن یک کامنت در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شد!
جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰

چانگ‌پینگ، وبلاگ‌نویس چینی و روزنامه‌نگار، به دلیل اظهاراتش در رسانه‌های اجتماعی که توسط مقامات نامناسب تلقی شد، بازداشت شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از مقامات چینی می‌خواهد که چانگپینگ را آزاد کرده و تمام اتهامات علیه وی را لغو کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: «همچنان که وضعیت آزادی مطبوعات در چین رو به وخامت است، این بازداشت نمونه دیگری از سانسور و مجازات آزادی بیان توسط دولت است.»

چانگ‌پینگ، که قبلاً معاون سردبیر مجله اقتصادی کایجینگ در پکن بود، توسط اداره امنیت عمومی در استان هاینان چین احضار شد و پس از مراجعه بازداشت شد.

طبق اعلامیه پلیس، چانگ‌پینگ چون از سربازان چینی که در فیلم تبلیغاتی «نبرد در دریاچه چانگجین»  که به تازگی منتشر شده است، به عنوان نادان یاد کرده بود، متهم به «بدنام‌سازی قهرمانان» شده است.

چانگ‌پینگ به خاطر اظهاراتش مورد انتقاد قرار گرفت و چندین رسانه دولتی از او به دلیل نظراتش انتقاد کردند.

یک روز بعد، چانگ‌پینگ بابت اظهاراتش عذرخواهی کرد. حساب کاربری او از آن زمان به حالت تعلیق درآمده است. چین در از بین بردن مخالفان یا مجبور ساختن روزنامه‌نگاران به اعتراف عمومی، عذرخواهی سابقه طولایی دارد.

چانگ‌پینگ ۴۰ ساله، در سال ۲۰۱۳، برای «شجاعت در افشای فساد» توسط سازمان غیردولتی ترنس‌پرنسی اینترنشنال، جایزه صداقت دریافت کرد.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت