EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


کشته شدن روزنامه‌نگار پاکستانی در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

شهید زهری، خبرنگار شبکه خبری تلویزیونی محلی مترونیوز-1، بر اثر انفجار بمبی در خودرویش در استان بلوچستان پاکستان کشته شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و اتحادیه فدرال روزنامه‌نگاران پاکستان (PFUJ) ، از دولت پاکستان خواستند سریعا مسببان در این حمله محاکمه شوند.

آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این زمینه گفت: «قتل روزنامه‌نگار شهید زهری شکست دولت پاکستان در محافظت از روزنامه‎نگاران را آشکار می‎کند.»

او افزود: «این فدراسیون نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت بد امنیت روزنامه‌‎نگاران در پاکستان ابراز می‌کند که دولت باید فوراً به آن رسیدگی کند.»

روزنامه‌نگار زهری، ۳۵ ساله، با ماشین به کراچی می‌رفت که خودرویش منفجر شد. تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته تأیید می‌کند که بمب دست‌‎سازی به خودروی او متصل شده بود.

ارتش آزادیبخش بلوچستان (BLA) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این گروه شبه نظامی همچنین مدعی شد که زهری از آن‌ها جاسوسی کرده است.

بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران درباره آزادی مطبوعات جنوب آسیا ، ۹ روزنامه‌نگار در دو سال اخیر در پاکستان کشته شده‌اند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت