EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به حکم زندان جدید برای عیسی سحرخیز
جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) حکم زندان جدید را برای عیسی سحرخیز روزنامه نگار برجسته ایرانی و چهره های سیاسی محکوم می کند.

دو روز پیش عیسی سحرخیز مجددا به یک سال زندان محکوم شد و پس از آن نیز در دادگاهی دیگر به «توهین به رئیس جمهور سابق” و “توهین به رئیس قوه قضائیه” متهم شده است. وکیل او محمود علیزاده طباطبایی گفت: درخواست تجدید نظر برای حکم جدید را به دادگستری استان تهران در این خصوص ارائه کرده‌ایم.

خبرنگاران می‌گویند که محاکمه روزنامه نگاران و سرکوب رسانه های اجتماعی توسط مقامات ایرانی در آستانه انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران در پایان ماه مه سال جاری ایجاد می شود.

آنتونی بلانژه دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این خصوص گفت: روزنامه نگاران در سراسر جهان به زودی برای روز جهانی آزادی مطبوعات جشن خواهند گرفت و قلب و ذهن‌شان با عیسی سحرخیز و همکاران ایرانی‌شان است و پایداری آنان را در برابر هجمه‌هایی از سوی مقامات ایرانی می‌ستایند. انتظار اینکه در ایران انتخابات آزادانه و عادلانه‌ای بدون آزادی رسانه‌ها برگزار شود دور از ذهن است، مقامات ایران باید این حملات علیه روزنامه نگاران را متوقف کند و حکم جدید آقای سحرخیز را لغو کنند.






کارت

کارت