EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست نهادهای رسانه‌ای از دولت بریتانیا برای اعطای ویزا به کارکنان رسانه‌‌ای افغانستان
یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

نهادهای رسانه‌ای بریتانیا از دولت بریتانیا خواستند در پی تشدید حملات طالبان در افغانستان،  به روزنامه‌نگاران این کشور کمک کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا و ایرلند (NUJ) و سایر نهادهای رسانه‌ای پیوسته و از درخواست فوری آن‌ها برای حمایت از کارکنان رسانه‌ای افغانستان حمایت می‌کند.

آنتونی بلانگر ، دبیر کل فدراسیون، در این زمینه گفت: «فدراسیون و نهادهای وابسته به آن در افغانستان از نزدیک وضعیت کارکنان رسانه‌ها را که روز به روز بدتر می‌شود ، زیر نظر دارند. هیچ موضوعی ارزش به خطر انداختن یک زندگی را ندارد.»

در نامه سرگشاده‌ای که به مقام‌های دولت بریتانیا از جمله بوریس جانسون،‌ نخست‌وزیر این کشور، ارسال شده،‌ سازمان‌های رسانه‌ای خواستار تعریف و اجرای یک برنامه ویژه ویزا شده‌اند تا کارکنان رسانه‌ای افغان که برای رسانه‌های بریتانیایی کار می‌کنند،بتوانند به همراه خانواده‌شان افغانستان را ترک کنند و در بریتانیا ساکن شوند.

در این نامه سرگشاده اشاره شد: «در صورت بی‌توجهی ، روزنامه‌نگاران و کارکنان رسانه‌های افغان که در اطلاع‌رسانی به مردم بریتانیا از طریق رسانه‌های انگلیسی نقش مهمی ایفا کرده‌اند، در معرض خطر آزار و اذیت، آسیب جسمی، حبس، یا مرگ و شکنجه قرار خواهند گرفت.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت