EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


استفاده غیرمجاز یک سریال ترکی از طرح کارت مطبوعاتی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران
پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰

استفاده غیرمجاز از کارت‌های خبرنگاری فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از سوی ماموران مخفی ارتش ترکیه در یک سریالی ترکی توسط اتحادیه‌های رسانه‌ای محکوم شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در واکنش به این استفاده غیرمجاز از طرح کارت مطبوعاتی فدراسیون گفت: «کارت مطبوعاتی فدراسیون ابزاری حیاتی برای روزنامه‌نگاران حرفه‌ای برای تسهیل دسترسی و تامین ایمنی و حفاظت بیشتر است.»

او افزود: «سریال‌هایی مثل این خطر ایجاد سوء‌ظن در مورد دارندگان چنین کارتی را در پی دارد و در نتیجه آن‌ها را به طور بالقوه در معرض خطر قرار می‌دهد.»

بلانگر خواستار آن است که عواقب جدی احتمالی استفاده از طرح کارت‌های مطبوعاتی فدراسیون برای کارکنان رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

در یک مجموعه تلویزیونی ترکی به نام «تشکیلات»، دو مامور مخفی امنیتی ترکیه در ایست بازرسی وارد شمال عراق شده و کارت مطبوعاتی خود را نشان داده و ادعا می‌کنند روزنامه‌نگار هستند.

این کارت‌ها شبیه کارت مطبوعاتی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران است که قدیمی و معتبرترین نهاد معتبر رسانه‌ای جهان برای حرفه‌ای‌ها در حوزه روزنامه‌نگاری به شمار می‌رود.

اتحادیه‌های رسانه‌ای در ترکیه و عراق این صحنه از مجموعه تلویزیونی را محکوم کرده و گفتند این موضوع همه روزنامه‌نگاران دارای حسن نیت در منطقه را به خطر می‌اندازد.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت