EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


صندوق ملی حمایت از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی افتتاح شد
چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰

کابل ۹ سرطان

صندوق ملی حمایت از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی امروز در مراسمی که با اشتراک استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، محمد طاهر زهیر سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس ادارۀ ارتباطات عامه و ستراتیژیک ریاست جمهوری و شماری از اعضای فدراسیون نهای های خبرنگاران و مسولان ارشد سایر نهادهای رسانه‌یی و خبرنگاران در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد، به گونۀ رسمی افتتاح شد.
استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری در نشست معرفی بورد رهبری جدید صندوق ملی حمایت از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی افتتاح مجدد این صندوق را مهم خواند و گفت: احیای مجدد این صندوق در شرایط فعلی برای خبرنگاران ضروری است و ما امروز بورد جدید صندوق را که از نهاد های مختلف رسانه یی نمایندگی می کنند و از شهرت خوب برخوردار استند معرفی می‌کنیم.
او خاطرنشان کرد که هویت صندوق ملی حمایت از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی در طرزالعمل جدید به صورت واضح تعریف شده است و هویت آن ملی، غیرانتفاعی و غیردولتی است و نقش حکومت در این صندوق نظارتی و حمایتی است.
معاون دوم ریاست جمهوری افزود: فعالیت اعضای بورد جدید افتخاری است و در مقابل کمیتۀ مشترک رسانه‌ها و حکومت پاسخ‌گو اند و در هر ربع سال از کارکردهای شان گزارش می‌دهند.
وحید عمر، مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس ادارۀ ارتباطات عامه و ستراتیژیک ریاست جمهوری گفت: این صندوق هرچه زودتر با امانت داری کامل کار خود را آغاز می‌کند و برای خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی مریض، زخمی و شهید کمک‌رسانی خواهد کرد.
وی افزود: به وزارت اطلاعات و فرهنگ وظیفه سپرده شده است که برای این صندوق سهولت‌ها فراهم کند.
او گفت: این صندوق در گذشته هم وجود داشت، اما شماری از خبرنگاران از نحوۀ فعالیت آن شکایت داشتند که فعالیت آن محدود است؛ اما با احیای دوباره، این صندوق آدرس مشخص خواهد داشت.

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از احیای مجدد صندوق ملی حمایت مالی خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی استقبال کرد و گفت: امروز جای خوشی است که صندوق ملی حمایت مالی خبرنگاران از حالت ابهام بیرون شود و در فعالیت‌های شفافیت تامین شود.
او گفت: برقی شدن فعالیت این صندوق می‌تواند به شفافیت آن کمک کند و تمام خبرنگاران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.
او افزود: به صداقت می‌گویم که ما در صندوق خواهان شفافیت هستیم و از مدیریت مشارکتی این صندوق حمایت می‌کنیم و باید تمام خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی مورد توجه قرار گیرند.
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که جایزۀ نقدی مدال آزادی بیان که رییس جمهوری منظور کرده است، از این صندوق پرداخت شود.
نجیب شریفی، رییس کمیتۀ مصونیت خبرنگاران، احیای مجدد صندوق ملی حمایت خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی را در شرایط جنگی در سراسر کشور برای خبرنگاران ضروری خواند و گفت: مشکلات زیادی در این اواخر سد راه خبرنگاران است و آنان نیاز به کمک دارند و از این طریق باید کمک شوند.
در اخیر؛ ۱
– محمد آصف احمدزی نماینده محترم آکادمی علوم
۲- میرزکی احمد انصاری نماینده محترم پوهنحی ژورنالیزم پوهنتون کابل
۳- حجت الله مجددی نماینده کمیته مشترک حکومت و رسانه ها
۴- صابر مومند نماینده محترم وزارت اطلاعات و فرهنگ
۵- زهرا موسوی نماینده محترم کمیسیون دسترسی به اطلاعات
۶- صدیق الله توحیدی نماینده محترم کمیته مصونیت خبرنگاران
۷- صمصامه سیرت از صدای آمریکا
۸- حارث جمالزاده از تلویزیون یک
۹- جاوید همیم از آژانس پژواک
۱۰- دواخان مینه پال رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت
۱۱- عبدالمجیب خلوتگر عضو فدراسیون ژورنالیستان
۱۲- ضیا بومیا عضو فدراسیون ژورنالیستان
۱۳- مکیه منیر عضو فدراسیون ژورنالیستان
به عنوان اعضای جدید بورد صندوق ملی حمایت مالی خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی معرفی شدند.






کارت

کارت