EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


روزنامه‌نگار سودانی به دلیل نوشتن گزارش انتقادی دستگیر شد
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹

اسحاق احمد فضل اله، ستون نویس برجسته سودانی، پس از نوشتن مقاله‌ای در انتقاد از عملکرد یکی از اعضای «کمیته مبارزه با فساد اداری» دستگیر شد.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از درخواست اتحادیه روزنامه‌نگاران سودان (SJU) در راستای آزادی فوری و بدون قید و شرط این روزنامه‌نگار حمایت می‌کند.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران (IFJ)، در این زمینه گفت: «موضع انتقادی نسبت به قوای مجریه، مقننه و قضاییه، جنبه اساسی روزنامه‌نگاری است و به عملکرد یک جامعه کمک می‌کند.»
وی در واکنش به دستگیری فضل اله افزود: «عملکرد اساسی روزنامه‌نگاری بارها و بارها در سودان تضعیف می‌شود و ما از مقام‌ها می‌خواهیم تا به مجازات روزنامه‌نگاران به دلیل انجام فعالیت روزنامه‌نگاری، پایان دهند.»
اسحاق احمد فضل اله پس از نوشتن مقاله انتقادی در ارتباط با عملکرد غیرقانونی یکی از اعضای کمیته مبارزه با فساد اداری، با اتهام «فعالیت برای تضعیف نظام» از سوی نیروهای پلیس دستگیر شد.
برخورد با رسانه‌ها در سودان پس از اعمال مقررات قانونی جدید، در راستای مجازات سنگین روزنامه‌نگاری انتقادی در طول بیماری همه‌گیر، شدت گرفته است.
متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت