EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست آنتونی بلانگر برای پایان مصونیت جنایت علیه روزنامه‌نگاران در یمن
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با ارسال نامه‌ای به نخست وزیر یمن و رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله، از آن‌ها خواست تا به مصونیت از مجازات جنایت علیه روزنامه‌نگاران پایان دهند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) این نامه را به عنوان بخشی از کارزار این نهاد در راستای پایان دادن به مصونیت از مجازات خشونت علیه روزنامه‌نگاران، در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه، خطاب به معین عبدالملک سعید، نخست وزیر یمن و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله، ارسال کرده است.
در این نامه به کشته شدن ۴۴ روزنامه‌نگار طی ده سال اخیر و ۸۸ مورد حمله علیه روزنامه‌نگاران در سال جاری میلادی اشاره شده است.
بر اساس گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن (YJS)، هیچ یک از عاملان این قتل‌ها محاکمه نشده‌اند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، به عنوان بزرگترین سازمان روزنامه‌نگاران جهان، در این نامه با اشاره به حکم اعدام چهار روزنامه‌نگار محبوس، از دولت یمن خواسته است تا به موضوع مصونیت از مجازات خشونت علیه روزنامه‌نگاران در این کشور بپردازد.
بلانگر در پایان این نامه اشاره کرد: «ما خواهان عدالت هستیم و از شما می‌خواهیم که احساس بی‌تفاوتی در برابر حملات مرگبار علیه روزنامه‌نگاران را از بین ببرید.»
متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت