EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


در ۱۰ سال گذشته، ۴۴ روزنامه‌نگار در یمن کشته شده‌اند
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹

از سال ۲۰۱۰ میلادی به این سو، ۴۴ روزنامه‌نگار در یمن کشته شده‌اند که بیشتر آن‌ها پس از آغاز درگیری بین حوثی‌ها و نیروهای دولت یمن جان خود را از دست داده‌اند.
طبق گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن (YJS)، هیچ یک از عاملان این حوادث، پس از سال ۲۰۱۵ میلادی و با آغاز درگیری‌های مداوم، محاکمه‌ نشده‌اند.
علاوه بر قتل‌های گزارش شده، در این مدت ۲۰ روزنامه‌نگار نیز ناپدید شده‌اند که همچنان اطلاعاتی از وضعیت آن‌ها در دسترس نیست.
اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن در آخرین گزارش خود از ثبت ۸۸ مورد حمله به روزنامه‌نگاران در ۹ ماه اول سال جاری میلادی خبر داده است.
در این بین چهار روزنامه‌نگار یمنی به اتهام «خیانت و جاسوسی برای کشورهای خارجی» در دادگاه‌های خودسرانه به اعدام محکوم شده‌اند.
درگیری‌های خونین، بی‌ثباتی سیاسی و تعدد بازیگران در غیاب اقتدار دولتی، به خشونت روزافزون علیه مطبوعات و روزنامه‌نگاران در یمن منجر شده و این وضعیت به مصونیت از مجازات عاملان این جنایات کمک کرده است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با راه‌اندازی کارزاری و با دعوت از روزنامه‌نگاران و نهادهای وابسته در تلاش است تا به مصونیت از مجازات جنایات علیه روزنامه‌نگاران پایان دهد.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت