EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اعتراض فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به لایحه محدودیت ویزای روزنامه‌نگاران در آمریکا
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تغییر سیستم صدور ویزا برای روزنامه‌نگاران در آمریکا را «نابودی جدی حق آزادی بیان روزنامه‌نگاران» دانست.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه خبرگزاری رویترز،‌ اتحادیه انتشارات اروپایی، اتحادیه جهانی روزنامه‌ها و کارزارهای دیگر آزادی مطبوعات و رسانه‌ها نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی آمریکا فرستاد و خواستار پس گرفتن لایحه پیشنهاد کاهش صدور ویزا برای روزنامه‌نگارانی شد که حق کار در این کشور را دارند.
آنتونی بلانگر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، گفت: «این لایحه هیچ کمکی برای تقویت امنیت در ایالات متحده نمی‌کند، در عوض به آزادی رسانه آسیب می‌زند و به طور بالقوه به مقامات اجازه می‌دهد تا مدت زمان اقامت روزنامه‌نگاری که دوست ندارند در آمریکا کار کند را محدود کنند.»
او خواستار بازبینی این لایحه شد.
«ویزای ۱» برای همه روزنامه‌نگاران خارجی فعال در ایالات متحده، اعم از اینکه آنها به مدت یک هفته یا پنج سال در آنجا بمانند، لازم است.
پس از صدور، این ویزا تا پنج سال اعتبار دارد. این ویزا به روزنامه‌نگاران اجازه می‌دهد تا به طور مداوم در آنجا کار کنند یا برای تعیین تکلیف به آمریکا و خارج از آن سفر کنند.
پیشنهاد وزارت امنیت داخلی برای محدود کردن ویزا به ۲۴۰ روز، با تمدید احتمالی حداکثر ۲۴۰ روز دیگر، تأثیر جدی بر کار رسانه‌های خارجی در پوشش اخبار در ایالات متحده دارد.
این قانون پیشنهادی همچنین در مورد چگونگی تصمیم‌گیری درباره تمدید احتمالی و آنچه پس از سپری شدن دوره تمدید اتفاق می‌افتد، مبهم است.
متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت