EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نامه مشترک فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و موسسه بین‌المللی مطبوعات به مقام‌های هند درباره فشار به رسانه‌ها
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه نیروهای موسسه بین‌المللی مطبوعات به صورت مشترک از مقام‌های هند خواسته‌اند در اقدامی فوری از افزایش محدودیت‌ها علیه آزادی و برای ساکت کردن رسانه‌ها جلوگیری کنند.
فدراسیون بین‌المللی رونامه‌نگاران (IFJ) و موسسه بین‌المللی مطبوعات (IPI) در نامه‌ای مشترک خطاب به نارندا مودی،‌ نخست‌وزیر هند، خواسته‌اند «گام‌های فوری برای اطمینان از اینکه روزنامه‌نگاران می‌توانند بدون آزار و اذیت و ترس از مجازات کار کنند» بردارند.
آن‌ها همچنین از مودی خواسته‌اند دولت‌های ایالتی را راهنمایی کند تا از اتهامات به روزنامه‌نگاران، از جمله کسانی که تحت قوانین مبهم موسوم به فتنه تحت فشار قرار دارند، منصرف شوند.
این فراخوان در پی افزایش نگران‌کننده استفاده از اتهامات تحت عنوان فتنه بر علیه روزنامه‌نگاران و اتهاماتی که ایالت‌های زیادی «در تلاش برای خفه کردن آزادی مطبوعات» از طریق تشکیل پرونده‌ به دنبال آن هستند، صورت گرفته است.
در این نامه مشترک آمده است: «تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده علیه روزنامه‌نگاران پس از شیوع همه‌گیری کرونا بسیار افزایش یافته است.»
این فراخوان ادامه داده است: «از بحران بهداشتی به عنوان بهانه‌ای برای ساکت کردن کسانی استفاده می‌شود که به کوتاهی دولت این کشور واکنش نشان می‌دهند.»
گزارش‌های گروه تجزیه و تحلیل حقوق و خطرات (RRAG) نشان می‌دهد که حدود ۲۵ روزنامه‌نگار از ماه میلادی مارس تا مه، حین اجرای اولین تعطیلات کرونایی، به دلیل پوشش همه‌گیری کرونا در هند هدف قرار گرفتند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت