EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ادامه انتشار نشریات آمریکایی هم‌زمان با تعطیلی دفاتر آن‌ها در پی مشکلات اقتصادی
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

دفتر کار ده‌ها نشریه که هنوز در سراسر ایالات متحده منتشرمی‌شوند، جهت کاهش هزینه‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا  بسته شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در تقابل با روسای رسانه‌هایی قرار گرفته است که بدون مشورت با اتحادیه‌ها تصمیم بر بستن دفتر کار گرفته‌اند.

فدراسیون از مسئولین این رسانه‌ها خواسته است تا از اتخاذ تصمیم‌هایی که تأثیر منفی بر روزنامه‌نگارانی با کیفیت دارد، جلوگیری کنند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر صنعت رسانه و حمایت فدراسیون از تصمیم‌هایی که در جهت صرفه‌جویی اتخاذ می‌شوند، در زمینه اقدام اخیر برخی از رسانه‌های آمریکایی اظهار داشت: «شرکت‌های رسانه‌ای از اقدام‌هایی که به توانایی روزنامه‌نگاران برای ارائه خدمات به جوامع محلی خود و همچنین ارائه اخبار با کیفیت آسیب می‌رساند، خودداری کنند.»

وی افزود: «شرکت‌هایی که قبلا دفترخبری خود را تعطیل کرده‌اند، باید در صورت بهبود وضعیت بیماری همه‌گیر، زمینه را برای راه‌اندازی دوباره دفتر‌های کار فراهم کنند.»

روزنامه‌نگاران آمریکایی تعطیلی دفتر‌های خبری را برای صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در زمان شیوع بیماری کرونا، به ضرر روزنامه‌نگاران و فعالیت روزنامه‌نگاری توصیف کرده‌اند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت