EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش قدرت چانه‌زنی رسانه‌های استرالیا با غول‌های فناوری با تدوین کد اجباری
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

با تدوین پیش‌نویس کد اجباری از سوی کمسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا، رسانه‌های استرالیا قادر خواهند بود با گوگل و فیس‌بوک و سایر غول‌های فناوری وارد مذاکره شوند و سهم خود را بابت تولید محتوای خبری، از سیستم عامل‌های دیجیتال دریافت کنند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و «اتحاد رسانه‌ها، سرگرمی و هنر» در استرالیا (MEAA)، از تدوین پیش‌نویس کد اجباری استقبال کرده‌اند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) تدوین این پیش‌نویس را گامی مهم برای بقای روزنامه‌نگاری مستقل در جهان دانسته است.
فدراسیون در این زمینه تاکید کرده است که کد اجباری باید رسانه‌های خبری منطقه‌ای و محلی را نیز تحت پوشش قرار دهد تا آینده‌ای پایدار برای روزنامه‌نگاری و منافع عمومی در استرالیا تضمین شود.
مارکوس استروم، دبیرکل اتحادیه «اتحاد رسانه‌ها، سرگرمی و هنر»، در این زمینه‌ گفت: «بسته شدن بسیاری از روزنامه‌های محلی در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که نبرد بقا برای رسانه‌های کوچک چقدر خطرناک است.»
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) با ارائه گزارشی در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد که گوگل، فیس بوک و مشاغل مشابه به تهدیدی برای روزنامه‌نگاری تبدیل شده‌اند.
در همین راستا به این شرکت‌ها پیشنهاد شد که به صورت داوطلبانه درآمد حاصل از تبلیغات را با شرکت‌های رسانه‌‌ای تولیدکننده محتوای دیجیتال به اشتراک بگذارند که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا این روند با رکود مواجه شد.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت