EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


استقبال فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از رای دادگاه عالی بلفاست
سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹

یک سال پس نقض حکمی برای دو روزنامه‌نگار تحقیقی، دادگاه عالی بلفاست در ایرلند شمالی هفته گذشته اعلام کرد که تصمیم آنها در راستای مصالح عمومی و حمایت از منابع خبری روزنامه‌نگاران صورت گرفته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا از این پیروزی تاریخی در حمایت از منابع روزنامه‌نگاران استقبال می‌کند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)، در این زمینه گفت: «شنیدن این نکته که دادگاه ارزش‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را در برابر ارعاب و سوء استفاده از قانون به رسمیت می‌شناسد، بسیار دلگرم‌کننده است.»

وی افزود: «دیوان عالی با تصمیم خود مجددا تایید کرد که حمایت از منابع روزنامه‌نگاران در قلب روزنامه‌نگاری است.»

در سال ۲۰۱۸ میلادی دو روزنامه‌نگار تحقیقی به جرم سرقت یک گزارش محرمانه از دفتر پلیس در ایرلند شمالی دستگیر شدند. این سند از سوی یک منبع ناشناس به آن‌ها داده شده بود و حاوی مطالبی درباره قتل شش مرد در ایرلند شمالی در دهه ۹۰ میلادی بود و ارتباط بین افراد مسلح و پلیس را اثبات می‌کرد.

اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران بریتانیا صدور این حکم را پیروزی برای همه روزنامه‌نگارانی دانسته که از قوانین اخلاقی اتحادیه تبعیت می‌کنند و از منابع خود در برابر فشار‌ها محافظت کرده‌اند.

میشل استان‌استریت، دبیرکل اتحادیه ملی روزنامه‌نگاران، رای دادگاه را خبر خوبی برای دموکراسی دانسته است.

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت