EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ارائه بیمه ویژه خبرنگاران برای ماموریت‌ به کشورهای ناامن
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹

مهم‌ترین مساله برای روزنامه‌نگارانی که جهت تهیه گزارش به خارج از کشورشان اعزام می‌شوند برنامه‌ریزی خوب سفر است.

تهیه بیمه جامع قبل از انجام ماموریت اولین گام در این امر به حساب می‌آید و در همین راستا فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) به مدت یک‌سال است که با یک شرکت بیمه مسافرتی-پزشکی که خدمات تکمیلی ویژه‌ای برای ماموریت‌های خارج از کشور روزنامه‌نگاران ارائه می‌کند، همکاری می‌کند.

هیو کینگ، مدیر توسعه تجارت در بخش انگلیس و اروپای شرکت بیمه باتل‌فیس، به سوال‌های فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پیرامون بیمه‌های خبرنگاری پاسخ داده است.

– موارد اصلی که یک روزنامه‌نگار قبل از تهیه بیمه باید در نظر بگیرد چیست؟

در مرحله اول شما باید قبل از سفر در مورد حمایت‌های درمانی از مسافران خارجی در کشور مقصد اطلاعات کسب کنید. سپس بدانید که در صورت بروز تصادف و نیاز به کمک، چه کاری باید انجام دهید و با چه کسی تماس بگیرید. در مرحله آخر متناسب با مقصد خود به مواردی نظیر این فکر کنید که در صورت بروز حادثه برای شما و آسیب دیدن تجهیزات بهترین گزینه شما چیست.

– آیا همه سفرها ارزش بیمه کردن را دارند؟

یک حادثه می‌تواند در هر زمان و در هر محیط اتفاق بیافتد. در صورت بیمه کردن ما قبل از وقوع حادثه برای آن آماده شده‌ایم. هزینه بیمه در برابر هزینه خدمات اورژانسی ناچیز است و ما حداقل از نظر مالی غافلگیر نخواهیم شد.

– سه دلیل بیان کنید که چرا بیمه باتل‌فیس برای خبرنگاران مناسب است؟

ما از ابتدا با فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای طراحی بیمه‌ای با مزایای مورد نیاز روزنامه‌نگاران همکاری کرده‌ایم و در این شرکت بیمه ویژه برای روزنامه‌نگاران طراحی شده است. این بیمه مناطقی که دچار درگیری‌های نظامی و جنگی است را پوشش می‌دهد و زمینه پشتیبانی در مکا‌ن‌های چالش برانگیز و خطرناک که ناآرامی‌های سیاسی و مدنی را تجربه می‌کنند، دارد. ما یک تیم با‌ تجربه با شبکه گسترده هستیم که از سال ۲۰۱۲ میلادی فعالیت موفقی داشته‌ایم و روزنامه‌نگاران می‌توانند روی ما حساب کنند.

– توصیه شما به روزنامه‌نگارانی که اغلب در خارج از کشور خودشان فعالیت می‌کنند، چیست؟

ارزیابی ریسک انجام دهند و مطمئن شوند که از خدمات پزشکی سفر برخوردارند.

– برای ما نمونه‌ای از نحوه کمک بیمه به روزنامه‌نگاران خارج از کشور بیان کنید.

ما اخیرا با واریز وجه نقد به حساب یک روزنامه‌نگار که خسارت قابل توجهی از سوی شخص ثالث به تجهیزات کار وی وارد شده بود، به وی کمک کردیم تا بتواند در اسرع وقت تجهیزات خود را جایگزین کند.

متن کامل این مصاحبه را در اینجا بخوانید.

اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران را به زبان انگلیسی در اینجا بخوانید.






کارت

کارت