EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


۶۶ مورد نقض حقوق رسانه‌ها در یمن تنها در شش ماه
پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹

آخرین گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن (YJS) در مورد وضعیت آزادی رسانه‌ها در این کشور حاکی از ۶۶ مورد نقض حقوق رسانه‌ها در نیمه اول سال جاری میلادی است.

بر اساس این گزارش روزنامه‌نگاران یمنی با بسیاری از موارد نقض آزادی مطبوعات از جمله قتل، شکنجه، آدم‌‌ربایی، تهدید، حمله به دفتر رسانه و تعلیق کار روبرو شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از تلاش‌های اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن برای پایان دادن به آزار و اذیت خبرنگاران در این کشور حمایت می‌کند.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) پس از انتشار این گزارش گفت: «امسال بار دیگر وضعیت آزادی مطبوعات در یمن ناگوار به نظر می‌رسد.»

بلانگر با تاکید بر حمایت فدراسیون از همه روزنامه‌نگاران یمن که شدیدترین عواقب درگیری را متحمل می‌شوند، از مقام‌های این کشور خواست تا روزنامه‌نگاران ربوده شده و زندانی را آزاد، احکام اعدام ناعادلانه را نقض و جنگ علیه رسانه‌ها را متوقف کنند.

پیشتر فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار آزادی چهار روزنامه‌نگار محکوم به اعدام و ۲۰ روزنامه‌نگار زندانی در کشور یمن شده بود.

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن اعلام کرده است که بیشتر این تخلف‌ها از سوی حوثی‌ها، دولت یمن و شورای انتقالی جنوبی (STC) انجام شده و حمله‌های مداوم به رسانه‌ها با انگیزه سیاسی است که عمدتا بدون مجازات باقی می‌مانند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت