EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هنگامه شهیدی بازداشت شد
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

«ناهید کرمانشاهی» مادر «هنگامه شهیدی» می گوید فرزندش که به علت فوت مادربزرگ خود در مشهد بسر می‌برد ساعت ۲۳/۳۰ پنجشنبه ۱۹ اسفند در منزل یکی از بستگانش بازداشت شد.

خانم کرمانشاهی که خواهر دو شهید است، به سایت «پایتخت ما» گفته است: هنگامه ناراحتی قلبی دارد و ما بشدت نگران ایشان هستیم.

وی از اینکه خانم شهیدی توسط کدام نهاد دستگیر شده یا این که آیا به تهران منتقل شده، اظهار بی خبری کرد و گفت هنگامه تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته است.

با این حال وکیل این روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد مرجع دستگیری هنگامه شهیدی دادسرای فرهنگ و رسانه است.

مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روز گذشته خانم هنگامه شهیدی از طریق خواهرش درخواست کرد تا وکالت او را بپذیرم. امروز پس از تحقیق معلوم شد مرجع دستگیری ایشان شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه است که پس از دستگیری وی در مشهد به تهران منتقل شده است.

وی ادامه داد: درخواست ملاقات برای تنظیم وکالت‌نامه به آن مرجع داده شد، اما به دلیل اعلام جرایم امنیتی در پرونده و ممنوع الملاقاتی او، بازپرس دستور احاله امر جهت بررسی تشخیص صلاحیت وکیل به دادستان تهران را وفق تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری صادر کرد. در صورت احراز صلاحیت،  اقدام مقدماتی جهت انجام امور وکالتی انجام می گیرد.

همچنین صفحه شخصی هنگامه شهیدی نامه‌ای را به دستخط وی منتشر کرده است که نشان می‌دهد او از روزهای قبل تهدیدهایی برای بازداشت مجدد داشته است.

هنگامه شهیدی روزنامه نگار که از پنج‌شنبه بازداشت شده است در این نامه تاکید کرده با توجه به اینکه همه فعالیت‌هایش قانونی بوده از لحظه بازداشت احتمالی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

متن نامه هنگامه شهیدی به شرح زیر است:

به نام حق که حقانیتش ما را در برابر ناحقی‌ها استوارتر می‌کند

اینجانب هنگامه شهیدی فعال سیاسی- اجتماعی اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگار در روزهای اخیر هشدارهایی را از برخی رسانه‌ها و افراد نزدیک به دولت مبنی بر بازداشت زودهنگام خود دریافت کردم.

از آنجا که همواره به اصول و موازین قانونی در فعالیت‌ها و عملکردهایم پایبند بوده‌ام، بنابراین دلیلی برای این بازداشت وجود ندارد، مگر آن‌که همانطور که چندی قبل در برخی رسانه‌ها مطرح شد، این پروژه قبل از انتخابات برای بازداشت گسترده فعالان فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران باشد تا تضمین رأی کاندیدای مورد نظرشان مانند سال ۸۸ فراهم گردد.

از این رو اعلام می‌دارم که از لحظه اولیه بازداشت، اعتصاب غذای خود را در اعتراض به این روند و رویه غیرقانونی در جهت محدود کردن فعالیت روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی آغاز خواهم کرد؛ اگر در این اعتصاب توانستم که خواسته خود را محقق سازم پس از آزادی در خدمت یاران و همراهان عزیز خواهم بود در غیر این‌صورت از همه کسانی که مرا می‌شناسند حلالیت طلبیده و دیدار به قیامت خواهد افتاد.

الهم اشغل الظالمین بالظالمین و اجعلنا بینهم سالمین القائمین
خدایا ظالمین را به یکدیگر مشغول کن تا ما از گزند آنها سلامت بمانیم
هنگامه شهیدی






کارت

کارت