EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزار آنلاین یک روزنامه‌نگار فمینیست در فلسطین
سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹

ناهد ابو طعیمه، روزنامه‌نگار و فعال حوزه زنان در فلسطین، طی روزهای اخیر هدف آزار آنلاین قرار گرفته و به صورت علنی از طریق فضای فیس‌بوک تهدید به تجاوز جنسی شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS)، آزار آنلاین و خشونت‌آمیز علیه این روزنامه‌نگار را محکوم کرده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در زمینه آزار آنلاین این روزنامه‌نگار که به صورت برنامه‌ریزی شده از سوی حزب محافظه کار اسلامگرای« التحریر» رهبری می‌شود، گفت: «فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تهدیدهای توهین‌آمیزی که به صورت علنی از سوی افراد قابل شناسایی صورت می‌گیرد را محکوم می‌کند.»

بلانگر ضمن شرم آور خواندن عدم رسیدگی به طرح شکایت این روزنامه‌نگار، از دولت فلسطین خواست تا این حمله‌ها را جدی گرفته و سریع عمل کند.

در همین راستا فدراسیون از دولت فلسطین می‌خواهد که کنوانسیون ۱۹۰ سازمان بین‌المللی کار (ILO) را بدون تأخیر تصویب کند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران طی یک برنامه بلند مدت دولت‌های جهان را برای تصویب کنوانسیون ۱۹۰ سازمان بین‌المللی کار ترغیب می‌کند.

این کنوانسیون برای جلوگیری از آزار و اذیت و خشونت جنسیتی در محیط کار طراحی شده و شامل مقررات خاص علیه آزار و اذیت آنلاین است.

ابو طعیمه روزنامه‌نگار مطرحی است که ریاست واحد برابری جنسیتی دانشگاه بیرزیت را برعهده داشته و چندین دهه از حقوق زنان حمایت کرده است.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت