EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تلاش برای حمایت از رسانه‌ها از محل کمک ۷۵۰ میلیارد یورویی صندوق اضطراری کمیسیون اروپا
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و نهاد‌های وابسته به آن در سراسر جهان اقدام‌های ‌اساسی در حمایت از کارکنان رسانه در بحران همه‌گیری بیماری کرونا انجام داده‌اند.

در حال حاضر نهادهای وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) در اروپا با مقام‌های زیربط گفت‌وگو می‌کنند. بروکسل اعلام کرده است که ۲۷ وزارتخانه فرهنگ و ارتباطات در این قاره، جهت دریافت کمک مالی اعلام نیاز کرده‌اند.

کمیسیون اروپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی کمک هفت‌صد و۵۰ میلیارد یورویی را از محل صندوق اضطراری به کشورها اختصاص دهد.

فدراسیون روزنامه‌نگاران آفریقا (FAJ)، با تشکیل وبینارها، در حال بررسی مشکلات روزنامه‌نگاران این قاره است و علی‌رغم دشواری‌های موجود، تلاش‌هایی برای بهتر کردن وضعیت روزنامه‌نگاران آفریقایی صورت می‌گیرد.

در شمال آمریکا نیز نهادهای وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یک برنامه پیشنهادی برای بهبود وضعیت روزنامه‌نگاران تدوین می‌کنند.

از سویی دیگر اتحادیه‌های وابسته به فدراسیون در آمریکای لاتین با تشکیل وبینارها، خسارت‌های ناشی از بیماری همه‌گیر و مشکلات نگران‌کننده در حوزه آزادی بیان را ارزیابی و بررسی می‌کنند.

در آسیای مرکزی نیز جلسه‌های آنلاین مشابه در حال برگزاری است. همچنین فدراسیون با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات به وضعیت پیچیده روزنامه‌نگاران در خاورمیانه اشاره کرده است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت