EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


سهم زنان از محتوای خبری رسانه‌ها ۲۴ درصد است
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

در سومین و آخرین وبینار از سلسله جلسه‌های «زنان پس از کرونا» با موضوع «پیشروی جهانی براساس برابری جنسیتی» سهم پایین زنان از محتوای خبری رسانه‌ها مورد انتقاد قرار گرفت.

در این جلسه ۹ رهبر از اتحادیه‌های صنفی زنان، نظر‌ها و دیدگاه‌های خود را پیرامون نقش اتحادیه‌ها در ایجاد برابری جنسیتی در دنیای پس از کرونا به اشتراک گذاشتند.

با انتشار نتایج نظرسنجی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، ضرورت توجه بیشتر به وضعیت زنان کارگر در سراسر جهان نمایان شده بود و بر این اساس وبینارهای «زنان پس از کرونا» با حضور زنان از اتحادیه‌های کارگری سراسر جهان، در سه نوبت تشکیل شد.

در آخرین وبینار از این سلسله جلسات، سوفیا برانکو، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران پرتغال، به عدم حضور زنان به عنوان کارشناس در گزارش‌های خبری پیرامون بیماری کرونا اشاره کرد. وی با ارائه آمار اعلام کرد که زنان تنها در ۲۴ درصد از محتوای خبری رسانه‌ها حضور دارند و فقط چهار درصد از آن‌ها کلیشه‌های جنسیتی را به چالش می‌کشند.

وی گفت: «رسانه‌ جامعه را منعکس می کند و اگر جامعه محافظه‌کار باشد، رسانه‌ها هم محافظه‌کار هستند.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در حال انجام نظرسنجی دیگری با هدف حمایت از زنان روزنامه‌نگار درطول همه‌گیری و در دوران پس از آن است و پرسشنامه تا روز سه‌شنبه سوم تیرماه در سایت فدراسیون قابل دسترسی است.

جهت پیگیری گفتگوها پیرامون این موضوع هشتگ #GenderEqualNewNormal در رسانه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت