EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تاکید فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بر توقف خشونت هدفمند علیه روزنامه‌نگاران در اعتراضات آمریکا
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

جنبش اعتراضی آمریکا که با کشته شدن «جورج فلوید» آغاز شده منجر به خشونت علیه روزنامه‌نگاران و سرکوب عمدی، ظالمانه و سیستماتیک آن‌ها از سوی پلیس آمریکا شده است.
در پی افزایش خشونت هدفمند علیه روزنامه‌نگاران و ضرب و شتم، بازداشت و زخمی شدن‌ آن‌ها، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با پیوستن به اتحادیه‌های روزنامه‌نگاران در سراسر جهان، مقام‌ها و پلیس آمریکا را به سانسور و اعمال بیش از حد زور علیه روزنامه‌نگاران متهم کرد.
آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون‌ بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در این زمینه گفت زمان آن فرا رسیده است که از رئیس‌جمهور تا مقام‌های اجرای قانون، به هدف قرار دادن تعمدی روزنامه‌نگاران پایان دهند.
وی افزود: «نفرت پراکنی از طریق رسانه‌ها عواقبی دارد و ما اکنون شاهد نتیجه آن هستیم. روزنامه‌نگاران هدف گلوله قرار گرفته‌اند، دچار نقص عضو شده‌اند، مجبور به فرار گشته‌اند و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شده‌اند.»
او گفت: «مقام‌ها که از امکان فرار از پاسخگویی ناامید شده‌اند به تهدید کردن و تیراندازی به سوی خبررسانان متوسل گشته‌اند.»
بلانگر همچنین اضافه کرد باید جنگ علیه آزادی رسانه‌ها و حقوق روزنامه‌نگاران متوقف شود و کسانی که به آن‌ها حمله می‌کنند در این زمینه پاسخگو باشند.
طی چهار روز گذشته ‌ده‌ها حمله علیه روزنامه‌نگاران از سوی مقام‌های اجرای قانون در آمریکا ثبت شده است.
در طول اعتراضات دو روزنامه‌نگار که از ناحیه سر هدف قرار گرفته‌اند یک چشم خود را از دست داده‌اند.
در مواردی معترضین نیز روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده‌اند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت