EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


۲۱۹ مورد تخلف علیه رسانه‌ها طی بحران کرونا در آسیای جنوبی
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

گزارش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و شبکه‌ها و نهادهای وابسته به آن حاکی از ۲۱۹ مورد تخلف علیه رسانه‌ها طی بحران کرونا در منطقه آسیای جنوبی است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه شبکه همبستگی رسانه‌ای جنوب آسیا و نهادهای وابسته به آن هجدهمین نسخه از گزارش آزادی مطبوعات آسیای جنوبی را منتشر کردند.
این گزارش در یک وبینار به میزبانی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) و یونسکو دهلی نو رونمایی شد.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با اشاره به بحران شیوع کرونا در این زمینه اعلام کرد: «رسانه‌ها وظیفه داشتند بحران رو به رشد انسانی را در شرایط دشوار، در وضعیت محدودیت و تعطیلی‌های بی‌سابقه به خصوص در مناطق آلوده گزارش دهند.»
این فدراسیون افزود: «بحران کرونا محدودیت‌های ناخوشایند موجود در زمینه آزادی‌هایی که رسانه‌های جنوب آسیا برای آن مبارزه کرده‌اند را تشدید کرده و آسیب‌پذیرترین‌ها اکنون اولین ضربات آن را دریافت می‌کنند.»
در دوره مورد بررسی، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و نهادهای وابسته به آن ۲۱۹ مورد تخلف علیه رسانه‌ها ثبت کردند.
این موارد شامل ۵۲ زندانی یا بازداشت، ۹۰ مورد تهدید جانی روزنامه‌نگاران، ۶۵ حمله غیر مرگبار، ۳۵ تهدید علیه نهادهای رسانه‌ای، ۸ تعرض جنسیتی و ۸۲ حمله یا تعرض به روزنامه‌نگاران روستایی، محلی یا اقلیت است.
عدم ایمنی روزنامه نگاران در سال گذشته، به ویژه با توجه به افزایش کنترل در طول همه‌گیری کرونا، نابرابری‌های موجود و شرایط نامناسب کار را که برای روزنامه‌نگاران در جنوب آسیا وجود دارد، مورد توجه قرار داد.
با این حال، همان‌طور که گزارش نشان می‌دهد، در میانه قطع ارتباط و تشدید کنترل برای مقابله با کرونا، رسانه‌های آسیای جنوبی و اتحادیه‌ها و شبکه‌هایی که از آن دفاع می‌کنند، همچنان به استقامت خود ادامه می دهند، در کنار هم با همبستگی ایستاده‌اند تا روایت‌های مستبدانه را مختل کنند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت