EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران«بستر جهانی روزنامه‌نگاری با کیفیت» را راه‌اندازی کرد
یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به عنوان پیشروترین اتحادیه صنفی جهانی «بستر جهانی روزنامه‌نگاری با کیفیت» را راه‌اندازی کرد.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، به نمایندگی از طرف بیش از شش‌صد هزار روزنامه‌نگار حرفه‌ای در یک‌صد و ۴۶ کشور جهان، در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه «بستر جهانی روزنامه‌نگاری با کیفیت» را به عنوان یک برنامه محرک قوی و فوری برای نجات رسانه‌های آسیب دیده و بهبود شرایط روزنامه‌نگاران در بحران بهداشتی، سیاسی و اقتصادی پیش آمده در اثر شیوع بیماری کرونا، راه اندازی کرد.
این سند که در سازمان‌های وابسته به فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و گروه‌های منطقه‌ای آن طراحی شده است، از سوی همه اتحادیه‌های کارگری جهانی که صد‌ها میلیون کارگر را نمایندگی می‌کنند مورد پشتیبانی قرار گرفته است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با اشاره به درگیری بیش از دو سوم جمعیت جهان با بیماری کرونا، عواقب بهداشتی، سیاسی و اقتصادی آن را در آینده جهان وحشتناک ارزیابی کرد.
در همین راستا، این فدراسیون تاثیر رکود و بحران پیش‌رو را بر روی رسانه‌ها اجتناب‌ناپذیر دانسته و اذعان داشت که وقت آن رسیده که خود را برای آینده آماده کنیم و تلاش کنیم شرایط روزنامه‌نگاری با کیفیت و اخلاقی حفظ شود.
این فدراسیون با یادآوری نقش حیاتی رسانه‌ها و اهمیت اطلاع‌رسانی در این برهه خاص تاکید کرد گردش آزاد اطلاعات هرگز نباید محدود شود و اطلاعات باید به عنوان یک کالای عمومی باقی بمانند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت