EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


رئیس‌جمهور برزیل، در سه ماه، ۱۴۱بار به روزنامه‌نگاران توهین کرد
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

بر اساس گزارشی جدید که از سوی فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل منتشر شد، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور، طی سه ماه گذشته  ۱۴۱بار به خبرنگاران و فعالیت رسانه‌ای آن‌ها توهین کرده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در این زمینه اظهار داشت:«رفتار بولسونارو در قبال رسانه‌ها ضد ارزش‌های دموکراتیک است.»

 وی این دست رفتارها را در زمان همه‌گیری بیماری کرونا خطرناک‌تر ارزیابی کرد و این وضعیت را تهدیدی برای دریافت با کیفیت اطلاعات از سوی جامعه برزیل دانست.

 بلانگر از بولسونارو و دولت وی خواست، «آزادی رسانه‌ها» و «گردش آزاد اطلاعات» را تضمین کنند.

براساس نتایج گزارش سه ماهه فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل (FENAJ)  که در روز دوشنبه ۱۸ فروردین منتشر شد، بولسونارو در طول ماه گذشته، در سخنرانی‌های خود پیرامون شیوع بیماری کرونا در کشور، به طور مداوم به مطبوعات حمله کرده است.

به عنوان نمونه وی در سوم فروردین ماه، در مصاحبه تلویزیونی گفت: «مردم به زودی می‌فهمند که بخش بزرگی از رسانه‌ها آن‌ها را در مورد ویروس کرونا فریب داده‌اند.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به همراه فدراسیون ملی روزنامه‌نگاران برزیل، هدف‌گیری منظم کارکنان رسانه‌ها از سوی رئیس جمهور برزیل را محکوم کرد.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت