EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


عدم آزادی دو روزنامه‌نگار یمنی با ممانعت حوثی‌ها
شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

طبق آخرین گزارش اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن، دو روزنامه‌نگار از ۲۰ روزنامه‌نگار زندانی در یمن، به رغم رای دادگاه مبنی بر آزادی، همچنان در زندان به سر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) و اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن(YJS)، عدم احترام حوثی‌ها به تصمیم دستگاه قضایی را غیر قابل قبول خوانده و مقام‌های این کشور را مسئول سرنوشت روزنامه‌نگاران دانسته اند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، بازداشت روزنامه‌نگارانی که تنها جرم آن‌ها انجام وظیفه بوده است را وحشتناک توصیف کرد و گفت: «من به نمایندگی از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواهان آزادی فوری کلیه خبرنگاران زندانی هستم.»

وی همچنین در مورد عدم آزادی روزنامه نگاران با ممانعت حوثی‌ها گفت: «امتناع از آزادی روزنامه‌نگاران، علی‌رغم تصمیم روشن دادگاه و با وجود خطر جانی برای آن‌ها، جنایتکارانه خواهد بود».

اتحادیه روزنامه‌نگاران یمن، روز دوشنبه ۱۸ فروردین، گزارش سه ماهه خود در مورد آزادی مطبوعات و آخرین وضعیت روزنامه‌نگاران در یمن را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۲۰ روزنامه‌نگار در این کشور در زندان به سر می‌برند. ۱۶روزنامه‌نگار از سوی گروه حوثی ربوده و بازداشت شده ‌‌ند، سه روزنامه‌نگاراز سوی دولت این کشور دستگیر شده و یک روزنامه‌نگار نیز از سوی القاعده ربوده شده است.

همچنین علی‌رغم تصمیم قضایی مبنی بر آزادی صلاح القدی و عبد الحفیظ الصمدی، مقام‌های صنعا مانع آزادی این دو روزنامه‌نگار شده‌اند.

صلاح القدی در سال ۲۰۱۵ میلادی و عبد الحفیظ الصمدی در سال ۲۰۱۹ میلادی  از سوی گروه حوثی ربوده شده‌اند. حکم آزادی هر دو طی ماه گذشته صادر شده است، اما این دو روزنامه‌نگار همچنان در زندان به سر می‌برند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ، از مقام‌های یمن خواسته است که همه روزنامه‌نگاران زندانی را فوراً آزاد کند.

مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت