EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


ممنوعیت فعالیت آژانس خبری رویترز در عراق به علت ارائه گزارش در مورد بیماری کرونا
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

کمیسیون ارتباطات و رسانه‌های عراق در پی گزارش رویترز در مورد شیوع بیماری کرونا در این کشور، ادامه فعالیت این آژانس خبری را به تعلیق درآورد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) این اقدام را «نقض آشکار حقوق رسانه‌ها» دانسته و خواستار رفع بی‌درنگ این ممنوعیت از سوی دولت عراق شده است.

پس از گزارش رویترز در مورد روند شیوع بیماری کرونا در عراق، کمیسیون ارتباطات و رسانه‌های این کشور (CMC) در روز جمعه ۱۵ فروردین، ضمن جریمه ۲۰ هزار دلاری به علت «به خطر انداختن امنیت اجتماعی»، ادامه فعالیت این آژانس خبری را به مدت سه ماه به تعلیق درآورده است.

رویترز در این گزارش از آلوده شدن هزاران نفر در عراق به ویروس کرونا خبر داده و نوشته است دولت عراق در مورد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا پنهان‌کاری می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ضمن محکوم کردن نقض آشکار آزادی مطبوعات از سوی کمیسیون ارتباطات و رسانه‌های عراق، اظهار داشته است که تعلیق فعالیت رسانه‌ای بدون حکم دادگاه فراتر از اختیارات این کمیسیون است.

فدراسیون ضمن حمایت از حق روزنامه‌نگاران رویترز برای کار آزادانه، از دولت عراق خواست تا حکم ممنوعیت فعالیت و جریمه نقدی را لغو کند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت