EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


گردهمایی رهبران جنبش اتحادیه جهانی درباره کرونا: بررسی کمبودهای حوزه سلامت
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

با شیوع جهانی بیماری کرونا، رهبران جنبش اتحادیه جهانی در مورد بحران بهداشتی و اقتصادی به وجود آمده و مشکل‌ها و خطر‌های ناشی از آن، که زندگی و شغل کارگران را در سراسر جهان تهدید می‌کند، بحث و تبادل نظر کردند.  

همزمان با گسترش شیوع بیماری همه‌گیر، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) و فدراسیون‌های جهانی اتحادیه‌ها در تاریخ ۱۱ فروردین به منظور ارزیابی تحولات بهداشتی و اقتصادی در سطح جهانی، کنفرانس ویدئویی برگزار کردند.  

در این گردهمایی مجازی به بررسی ابعاد بهداشتی و اقتصادی با محوریت مشکلات ناشی از سیاست‌های خصوصی‌سازی در عرصه سلامت و کمبود بودجه، پرسنل و تجهیزات در تمام کشورهای جهان پرداخته شد.

علاوه بر خطر جانی این ویروس برای کارگران، به خصوص کارکنان بخش سلامت، فعالیت در محیط‌های پر خطر با شرایط کاری غیررسمی و ناامن شرایط را برای کارگران سخت‌تر می‌کند.

به همین منظور اتحادیه‌های جهانی در این کنفرانس اعلام کردند که تلاش می‌کنند تا حمایت از سلامت و درآمد را در اولویت خود در زمان شیوع بیماری قرار دهند.

استیون پنون، رئیس شورای اتحادیه های جهانی (CGU)، در این زمینه گفت: «بحران جهانی اهمیت زنجیره‌های تامین مواد غذایی، دارو، تجهیزات حفاظتی و تجهیزات پزشکی و همچنین فداکاری‌های روزانه ده‌ها میلیون نفر از کارگران زنجیره تامین را به جهانیان نشان داده است.»

شارون باروو، دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) و شورای اتحادیه‌های جهانی، اظهار کرد: «ما در حال تجربه بزرگترین نمایش همبستگی در تاریخ بشری هستیم.»

وی اضافه کرد که  از درس‌های این بیماری همه‌گیر در آینده استفاده خواهیم کرد.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت