EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


پاداش و کمک مالی دولت ایتالیا برای روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در بحران کرونا
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا در گزارشی با اشاره به پشتیبانی‌های اقتصادی دولت این کشور از روزنامه‌نگاران و رسانه‌‌ها، از ادامه مذاکره‌ها با دولت جهت دریافت حمایت‌های جدید خبر داد.

رافائل لوروسو، دبیرکل فدراسیون ملی مطبوعات ایتالیا (FSNI)، در گزارشی که در مورد فعالیت‌های این نهاد برای بهبود شرایط روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها ارائه کرده است، با اشاره به نیاز اساسی مردم برای دریافت اطلاعات در مورد بیماری کرونا، تاکید کرد که فقط رسانه‌های حرفه‌ای در این برهه  می‌توانند حقیقت را به مردم برسانند.

او همچنین نقش اساسی و کلیدی کلیه رسانه‌های ایتالیا را در پاسخگویی به  این نیاز یادآوری کرده است.

در این گزارش آمده است که با کاهش درآمد رسانه‌ها از تبلیغات، دولت ایتالیا تخفیف مالیاتی ویژه ای را برای درآمد حاصل از تبلیغات در نظر گرفته است.

همچنین در نتیجه مذاکره‌ها، دولت ایتالیا به تمام روزنامه‌نگارانی که درآمد سالانه آن‌ها زیر ۵۰ هزار یورو است یک پاداش ۶۰۰ یوریی پرداخت خواهد کرد.

برای روزنامه‌نگارانی که درآمد سالانه آن‌ها زیر ۲۸ هزار یورو است تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته شده است.

مؤسسه ملی بازنشستگی روزنامه نگاران ایتالیایی نیز ۴۲ میلیون یورو برای حمایت از روزنامه‌نگاران اختصاص داده است.

در پایان، این نهاد وضعیت بحرانی شیوع بیماری را به شرایط جنگ با دشمنی نامرئی تشبیه کرده و گفته است مانند هر جنگ، اطلاعات در این زمان هم ضروری است.

این نهاد در همین راستا به ضرورت ادامه حمایت دولت از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها تاکید و اعلام کرده است جهت تامین .حقوق روزنامه‌نگاران به مذاکره با مقام‌های این کشور ادامه خواهد داد.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت