EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران: حکومت ایران در انتشار نشریات مانع‌تراشی نکند
جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

در پی اعلام ممنوعیت چاپ نشریات کاغذی از سوی «کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی» ستاد مقابله با کرونا در ایران، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران کاهش مداوم استانداردهای آزادی مطبوعات در ایران را محکوم کرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در واکنش به این دستور گفت: «ما از حکومت ایران می خواهیم که با تامین آزادی مطبوعات، نسبت به حق شهروندان برای دسترسی به اطلاعات به صورت چاپی و آنلاین، مانع تراشی نکند.»

وی افزود: «جلوگیری از چاپ مطبوعات باعث می شود بسیاری از همکاران ما بیکار شوند و مردم از حق اساسی خود مبنی بر دریافت اطلاعات محروم شوند.»

بلانگر همچنین با اشاره به سابقه طولانی بدرفتاری با روزنامه‌نگاران ایرانی در داخل و خارج کشور، خواستار رعایت کامل حقوق روزنامه‌نگاران شد.

«کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی» ستاد مقابله با کرونا در ایران، روز دوشنبه ۱۱ فروردین‌ماه تصویب کرد که انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی به دلیل آن‌که نیازمند فعالیت مجموعه‌ای از افراد از جمله خبرنگاران و فعالان صنعت چاپ و توزیع است، تا پایان یافتن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» ممنوع خواهد بود.

طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» روز ششم فروردین با دستور حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران،‌ آغاز شد.

عباس عبدی، رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، در واکنش به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آن را «ضربه به نهاد مطبوعات» خوانده بود.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت