EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


مسئولیت رسانه‌‌ها در بحران کرونا: حفظ ایمنی و رعایت اصول اخلاق رسانه‌ای
دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و نهادهای وابسته به آن درتلاش‌اند تا شهروندان، به صورت روزانه، بتوانند درست‌ترین و به‌روزترین اطلاعات را در مورد ویروس‌کرونا دریافت کنند.

کارفرمایان رسانه‌ها علاوه بر وظیفه مهم و اساسی اطلاع‌ رسانی، در شرایط حاضر موظفند اقدام‌های احتیاطی، که از سوی اتحادیه‌ها به اعضا توصیه شده است را رعایت کنند.

از طرفی نیز فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و نهادهای وابسته سعی می‌کنند روزنامه‌نگاران را در مورد حقوق و اقدام‌های احتیاطی، در شرایط بحرانی حاضر، مطلع سازند.

در همین راستا فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با ایجاد صفحه‌ای اقدام به برجسته ‌سازی و تاکید بر اهمیت ابتکارهایی کرده که که در سرتاسر جهان، از سوی اتحادیه‌ها، موسسه‌های رسانه‌ای و گروه‌های آزاد مطبوعاتی به عمل آمده است.

این نوآوری‌‌ها می‌توانند به ارائه حرفه‌ای و درست اطلاعات با تامین امنیت شغلی و جانی کارکنان رسانه‌ها منجر شوند.

همچنین این صفحه به منابع معتبر کلیدی از کشورهای مختلف پیوند دارد که همه روزنامه‌نگاران قبل از گزارش در مورد ویروس‌کرونا باید با آن‌ها مشورت کنند.

شعار این صفحه که کشورهای مختلفی از جمله کانادا، فرانسه، پرتغال و اروگوئه، راه‌کارهای خود را در آن به اشتراک می‌گذارند «ایمن باشید و با اصول اخلاق رسانه‌ای گزارش دهید» است.

برای مراجعه به این صفحه از این لینک استفاده کنید.

 






کارت

کارت