EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افزایش اعمال محدودیت بر گردش آزاد اطلاعات درباره بیماری کرونا در چین
شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹

با شیوع جهانی ویروس‌ کرونا، اعمال محدودیت بر گردش آزاد اطلاعات از سوی مقام‌های چین گسترش یافته است.

 فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) از مقام‌های چین خواست نسبت به دسترسی آزاد شهروندان خود و جامعه جهانی به اطلاعات، پیرامون کوئید-۱۹، متعهد باشند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، با اشاره به سانسور گزارشی که در ۱۹ اسفند‌ ماه در «مجله پیپل» منتشر شد، نسبت به کنترل گردش آزاد اطلاعات از سوی مقام‌های چینی ابراز نگرانی کرده است.

 این گزارش حاوی مصاحبه‌ای با دکتر آی‌فن، رئیس واحد اورژانس بیمارستان مرکزی ووهان، در ارتباط با اولین تشخیص کوئید-۱۹، در کشور چین است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران با تاکید بر ضرورت دسترسی آزاد به اطلاعات در زمان بحران حاضر، از اقدام‌های اخیر دولت چین انتقاد کرده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از مقام‌های چینی خواسته است جایگاه کشور خود را در جامعه جهانی و نیاز حیاتی به جریان آزاد اطلاعات در شرایط بحرانی را در نظر بگیرند.

 مقام‌های چین علاوه بر دستگیری فعالان و روزنامه‌نگاران در استان ووهان، با سانسور محتوای آنلاین و کنترل فضای مجازی، مانع دسترسی عمومی به اطلاعات، در زمینه ویروس کرونا شده‌اند.

دکتر آی‌فن در اواخر سال گذشته میلادی، از نتیجه آزمایش یک بیمار که در آن، ابتلای وی به ویروس سارس کرونا تثبیت شده بود، عکس گرفت و به همکارانش در مورد این ویروس هشدار داد. این پزشک به همین دلیل توبیخ شد.

در ادامه هشت دکتر در همین ارتباط از سوی پلیس احضار شده و توبیخ شدند.

 دکتر لی مدتی بعد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت که مرگ او با خشم مردم رو‌به‌رو شد.

مصاحبه دکتر آی‌فن به طور وسیعی در شبکه‌های اجتماعی چین پخش شد اما مقام‌های چین آن را از دسترس خارج کردند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت