EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


واکنش فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران به بازداشت سردبیر بزرگترین گروه رسانه‌ای پاکستان
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

سردبیر بزرگترین گروه رسانه ای پاکستان از سوی «دفتر ملی پاسخگویی»، وابسته به دیده‌بان ضد فساد این کشور، به علت یک معامله ملکی که ۳۴ سال پیش انجام شده است، بازداشت شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) به همراه اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان(PFUJ) از پیامدهای این دستگیری برای آزادی بیان و حقوق کارمندان این شرکت رسانه‌ای، ابراز نگرانی کرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این رابطه گفت: «هرگز نباید از رویه‌های قانونی برای ساکت کردن روزنامه‌نگاران انتقادی استفاده شود».

او افزود: «ما ضمن احترام به قوانین، عمیقاً نگران پیامدهای این اقدام برای آزادی بیان و حقوق کارمندان جنگ هستیم».

میرشکیل الرحمان، سردبیر گروه رسانه‌ای جنگ و جیو، پس از تحقیقات دفتر ملی پاسخگویی پاکستان در رابطه با ادعاهایی مبنی بر خرید غیرقانونی املاک در ۳۴ سال پیش، بازداشت شد.

گروه رسانه‌ای جنگ و جیو یکی از بزرگترین گروه‌های رسانه ای در پاکستان است که به دلیل تحقیقات انتقادی درباره سیاستمداران پاکستانی شهرت دارد.

الرحمان ۳۴ سال سردبیر این گروه رسانه‌ای بوده است. 

اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان گفته است که وی علی‌رغم این‌که دادگاه عالی اسلام آباد حکم دفتر ملی پاسخگویی را نقض قوانین دانسته، دستگیر شده است.

رانا محمدعظیم، دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران فدرال پاکستان، نیز ضمن ابراز نگرانی از بازداشت الرحمان گفت: «همه در برابر قوانین املاک پاسخگو هستند و اتحادیه در این امر نمی‌تواند به مقامات فشار وارد کند، اما ما به کسی اجازه نخواهیم داد که حقوق کارمندان شاغل در گروه رسانه‌ای جنگ تحت تأثیر قرار بگیرد یا به آن‌ها آسیب برسد».

الرحمان در مصاحبه‌اش با نیویورک تایمز گفته بود : «اخیرا مقامات بر خبرنگاران، تهیه‌کنندگان و سردبیران این کشور فشار وارد کرده و آن‌ها را تهدید به بستن کانال‌های تلویزیونی با استفاده از مجراهای کنترل رسانه‌ای کرده‌اند».

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت