EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بیانیه مشترک اعضای شورای اتحادیه‌های جهانی درباره ضرورت اقدامات فوری اقتصادی پس از شیوع کرونا
یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

شورای اتحادیه‌‌های جهانی با صدور بیانیه‌ای مشترک در پی شیوع جهانی بیماری کرونا و سارس از دولت‌ها و کارفرمایان خواستند برای محافظت از سلامت کارگران، مقابله با انتقال بیماری در محیط‌های کاری، و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کارمندان اقدام فوری انجام دهند.

در بیانیه این شورا که به نمایندگی از ۲۰۰ میلیون کارگر در سراسر جهان در روز جمعه ۲۳ اسفند منتشر شد، با استناد به گزارش صندوق بین‌المللی پول اشاره شده که ممکن است بحران اقتصادی جهانی مشابه رکود سال ۲۰۰۸ میلادی اتفاق بیفتد و در مورد آن هشدار داده شده است.

این بیانیه تاکید می‌کند که کارگران در خط مقدم تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی بیماری کروناویروس قرار دارند و حمایت از درآمد برای کلیه کارگران رسمی و غیررسمی، از جمله کارگران نیمه‌وقت، مهاجر و غیرمقیم ضروری است.

در بندهای این بیانیه به حق مرخصی با حقوق و ضرورت آزمایش سلامت و پرداخت غرامت به کارگران متضرر در این برهه اشاره شده است.

دیوید ادوادز، دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه های معلمان، ضمن اشاره به حضور معلمان، مانند سایر کارگران، در خط مقدم تاثیرات شیوع بیماری گفت: «با شیوع بیشتر بیماری و گسترش این ویروس، تداوم گفتگو وتعامل بین اتحادیه‌ها، کارفرمایان و دولت، جهت حمایت از حقوق کارگران، از اهمیت حیاتی برخوردار خواهد بود.»

شورای اتحادیه‌های جهانی نهادی است که به طور مشترک از سوی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، کمیته مشورتی اتحادیه‌های کارگری و ده فدراسیون از اتحادیه جهانی اداره می‌شود.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.






کارت

کارت