EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


احضار تعدادی از روزنامه‌نگاران شهرستان سقز در پی اطلاع‌رسانی درباره کرونا
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

تعدادی از روزنامه‌نگاران محلی شهرستان سقز در استان کردستان به علت انتشار اخبار مرتبط با شیوع بیماری کروناویروس در این شهرستان، از سوی نیروهای امنیتی با اخطار و احضار مواجه شده‌اند.

براساس گزارش‌های محلی، در پی بحرانی شدن وضعیت شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان سقز و افزایش آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری، تعدادی از روزنامه‌نگاران فعال در شبکه‌های اجتماعی از سوی نیروهای امنیتی احضار شده و با اخطار با آن‌ها برخورد شده است.

در همین زمینه فردین مصطفایی، عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و مدیر کانال تلگرامی«سقزرووداو» توسط پلیس امنیت این شهرستان احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.

مصطفایی پس از احضار تلفنی با دستور قضایی مورد بازجویی قرار گرفته است.

در تفهیم اتهام او، به اعلام آمار درباره شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان سقز اشاره شده است.

علاوه بر این،‌چند فعال رسانه‌ای دیگر نیز در این شهرستان در ارتباط با نحوه اطلاع‌رسانی در این حوزه توسط مقامات امنیتی به صورت تلفنی اخطار گرفته‌اند.

در کانال‌های تلگرامی از مرگ احتمالی چند نفر به علت بیماری کروناویروس و نامناسب بودن وضعیت  شهرستان سقز  به علت این بیماری هشدار داده شده بود.

پیشتر مقام‌های پلیس فتای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی درباره شیوه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا به فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها هشدار داده بودند.






کارت

کارت