EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تاکید فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران بر تصویب کنوانسیون منع خشونت علیه زنان روزنامه‌نگار
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

در آستانه هشتم مارس، روز جهانی زن، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از دولت‌ها خواست که کنوانسیون سازمان بین‌المللی کار درباره خشونت و آزار و اذیت زنان روزنامه‌نگار را تصویب کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران (IFJ) روز جمعه ۱۶ اسفندماه از دولت‌ها درخواست کرد که کنوانسیون ۱۹۰ سازمان بین‌المللی کار در ارتباط با خشونت، آزار و اذیت را تصویب کرده و به کاهش سطح «غیرقابل قبول» خشونت علیه روزنامه‌نگاران زن کمک کنند.

در همین زمینه آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل فدراسیون، گفت: «سطح خشونت‌هایی که زنان روزنامه‌نگار با آن روبرو می‌شوند قابل قبول نیست و غالباً مبتنی بر جنسیت است.»

او افزود: «هنگامی که یک کشور کنوانسیون را تصویب می‌کند ، لازم‌الاجرا می‌شود و ما انتظار داریم که زنان روزنامه‌نگار با تصویب این کنوانسیون از حمایت بیشتری از جانب کارفرمای خود برخوردار شوند.»

بلانگر اضافه کرد: «ما از همکاران خود می‌خواهیم که برای تصویب این کنوانسیون به تشکیل کارزارهایی در سطح ملی در کشور خود اقدام کنند.»

کنوانسیون ۱۹۰ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹  از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) به تصویب رسید و اکنون در حال تصویب از سوی کشورهای عضو است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و سایر فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های جهانی چندین سال در حمایت از کنوانسیون تلاش کردند تا بتواند خشونت‌های جنسیتی را در محل کار منع کند.

طبق آمار فدراسیون ،۶۵ درصد از روزنامه‌نگاران زن خشونت در محل کار، چه در اتاق خبر، چه در رابطه با منابع خود، در خانه، در راه خانه یا به صورت آنلاین را  تجربه کرده‌اند.

این خشونت می‌تواند به شکل حملات جسمی، لمس ناخواسته، اظهارنظرهای جنسی، سوء استفاده آنلاین، تهدید و ارعاب به تمام شکل آن‌ باشد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران تاکید کرده است که خشونت و آزار و اذیت پیامدهای مخربی برای روزنامه‌نگار دارد، زیرا رفاه ،کار، زندگی خصوصی  و آزادی مطبوعات را تحت تأثیر قرارمی‌دهد.

متن مشروح این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت