EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هشدار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران؛ خوش‌بینی نابخردانه درباره کرونا به دلیل فقدان آزادی نظام رسانه
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از عدم وجود آزادی عمل نظام رسانه در ایران «خوش‌بینی نابخردانه» درباره بحران کرونا در این کشور را ناشی از آن دانست.

در بیانیه‌ای که این انجمن روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه در کانال تلگرام خود منتشر کرده اشاره شده است: «اتفاق همه‌گیری بیماری ناشی از کرونا ویروس در چین و گسترش یافتن آن به داخل کشورمان، یک‌بار دیگر ثابت کرد که جامعه ایران بیش از هر چیزی از فقدان نظام رسانه‌ای آزاد ضربه می‌خورد.»

در این بیانیه اشاره شده در صورت وجود «نظام رسانه‌ای آزاد و کارآمد» احتمالا روزنامه‌نگاران، مردم عادی و کارشناسان حضور کرونا را «پیشتر از فوت دو بیمار نخست» در اختیار افکار عمومی قرار می‌دادند.

این انجمن وضعیت فعلی در مورد این بیماری را تحت عنوان «پنهان‌کاری ناخواسته» و «خوش‌بینی نابخردانه» مورد انتقاد قرار داده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران همچنین به ادامه وجود محدودیت برای انتشار اخبار این بحران برای رسانه‌ها اشاره کرده است.

در بخشی از این بیانیه این نهاد اشاره کرده است: «همین سیاست‌ها موجب افزایش گرایش مردم به رسانه‌های غیررسمی می‌شود و اخبار و تحلیل‌های خلاف واقع در رسانه‌های غیررسمی مثل ویروس در حال انتشار است.»

این انجمن خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را «سربازان و پیشگامان اطلاع‌رسانی» خوانده و بر ضرورت برقراری امکان کسب و انتشار خبر از سوی وزارت بهداشت و سایر نهادها تاکید کرده است.

انجمن همچنین از روزنامه‌نگاران ایران خواسته است در کنار حوزه کاری خود بر موضوع کرونا نیز متمرکز شوند.






کارت

کارت