EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


اخراج سه روزنامه‌نگار وال‌استریت جورنال از سوی چین در ارتباط با مقاله انتقادی درباره ویروس کرونا
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

مقام‌های چین سه روزنامه‌نگار روزنامه‌ وال‌استریت جورنال را در ارتباط با مطلبی درباره انتشار ویروس کرونا در این کشور و مدیریت دولت چین در این زمینه از کشور خود اخراج کردند.

مقام‌های چین مجوز اقامت سه روزنامه‌نگار وال استریت جورنال را لغو کرده و به آن‌ها پنج روز فرصت داده ‌اند تا خاک این کشور را کنند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)،موسسه رسانه سرگرمی و هنر (MEAA) و اتحادیه ملی نویسندگان (NWU)  از سران چین می‌خواهند که در دوره نگرانی جهانی درباره این موضوع در تصمیم خود  تجدیدنظر کرده و ویزای این روزنامه‌نگاران را مجددا اعاده کنند.

اقدام به اخراج سه روزنامه نگار متعاقب انتشار مطلبی با عنوان «چین انسان واقعی بیمار آسیا است» در روز سوم فوریه صورت گرفت. در این مطلب وال‌استریت جورنال به طور انتقادی چندین مورد از شکست‌های دولت چین را در رسیدگی به همه‌گیری کرونا ویروس  مورد انتقاد قرار داد.

دولت چین با انتقاد از این مقاله، آن را «نژادپرستانه» و «تبعیض‌آمیز» خوانده و خواستار عذرخواهی شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این زمینه اظهار کرد: «این اقدام تلاش‌هایی را نشان می‌دهد که مقام‌های چینی برای جلوگیری از پوشش منفی کرونا ویروس در چین و در سطح جهان انجام می‌دهند.»

فدراسیون اضافه کرد که هیچ ارتباط مستقیمی بین این مقاله با این روزنامه‌نگاران اخراج‌شده وجود ندارد و چین امروز سه روزنامه‌نگار ارشد را بدون دلیل اخراج کرده است.

این فدراسیون در ادامه نیز خواسته است تا چین اجازه دهد این روزنامه‌نگاران در این کشور بمانند.

ادامه این مطلب را اینجا بخوانید.






کارت

کارت