EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


بی‌توجهی مسئولان زندان اوین به توصیه پزشک قانونی برای مرخصی درمانی هنگامه شهیدی
یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

صفحه اینستاگرام هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی، تصویرنامه پزشکی قانونی را منتشر  کرده که به علائم اضطرابی و افسردگی او اشاره می‌کند.

View this post on Instagram

کامل بخوانید #ظلم_فاحش تصویر نامه #پزشکی_قانونی که اخیرا برای ادمین صفحه اینستاگرام #هنگامه_شهیدی ارسال شده؛ جهت اطلاع عموم و نیز لزوم دستور اکید آقای #رئیسی در اجرای #قانون منتشر گردید. نظریه پزشکی قانونی در آبان ماه ۹۸ جهت اجرا برای #ریاست_زندان_اوین ارسال شده که متاسفانه دادستانی تهران تاکنون با #مرخصی_پزشکی هنگامه مخالفت کرده و حاضر به اجرای قانون نیست. شایان ذکر است دادستانی تهران در ابتدای دی ماه بجای اعطای مرخصی پزشکی، دستور به انتقال هنگامه به تیمارستان #امین_آباد را صادر کرد که با کمک و همکاری مسئولان تیمارستان و رئیس زندان اوین منتفی و مجددا هنگامه به زندان اوین منتقل گردید. اکنون از آقای رییسی و مسئولان مربوطه میخواهیم با ««خاطیان و متخلفین»» برخورد جدی صورت گرفته و نیز #قانون را ««بی کم‌ و کاست»» اجرا و بیش از این اجازه ندهند زیرمجموعه شان با جان فرزندان این مرز و بوم بازی کنند و دست از #مردم_آزاری برداشته و #خدا را در نظر بگیرند. العاقبه للمتقین ۹۸/۱۱/۲۳

A post shared by hengameh shahidi?️ (@hengamehshahidi) on

این تصویر که روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه منتشر شده به ضرورت درمان او در خارج از زندان تاکید می‌کند.

صفحه اینستاگرام شهیدی با انتشار نامه پزشکی قانونی نوشته است: «نظریه پزشک قانونی در آبان ماه  ۱۳۹۸جهت اجرا برای ریاست زندان اوین ارسال شده که متاسفانه دادستانی تهران تاکنون با مرخصی پزشکی هنگامه مخالفت کرده و حاضر به اجرای قانون نیست.»

در این نامه همچنین به مراقبت تحت نظر روانپزشک در بیرون از زندان به مدت دو ماه اشاره شده است.

صفحه اینستاگرام شهیدی اشاره می‌کند: «دادستانی تهران در ابتدای دی‌ماه بجای اعطای مرخصی پزشکی، دستور به انتقال هنگامه به تیمارستان امین‌آباد را صادر کرد که با کمک و همکاری مسئولان تیمارستان و رئیس زندان اوین منتفی و مجددا هنگامه به زندان اوین منتقل گردید.»

هنگامه شهیدی در تیرماه سال ۱۳۹۷ در شهر کیش بازداشت شد.

پس از آن، پرونده او با پنج عنوانی اتهامی از جمله فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام، افترا و توهین به مسئولان و نشر اکاذیب به دادگاه فرستاده شد و او به ۱۲سال و ۹ ماه زندان محکوم شد.

 

 






کارت

کارت