EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برای اعلام مستندات قانونی حمله به خانه روزنامه‌نگاران
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن فراخوانی برای جمع‌آوری گزارش از سوی روزنامه‌نگارانی که در روزهای اخیر با مراجعه ماموران امنیتی ایران تهدید شده‌اند، ‌از مقام‌های حکومت ایران درخواست کرد برای رفع این مشکل اقدام کنند.

‎انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در فراخوان روز چهارشنبه ۲۳بهمن ماه اعلام کرد: «امیدواریم که مسئولان مربوطه با رعایت اصول تعامل، علل و مستندات قانونی را اعلام کرده و نسبت به رفع مشکل همکاران ما اهتمام ورزند.»

در این فراخوان ازتمامی روزنامه‌نگارانی که طی روزهای اخیر با مراجعه ماموران اطلاعات سپاه دچار مشکلات شده‌اند درخواست شده جهت پیگیری رسمی و‌قانومی از مراجع ذی ربط، گزارش دقیقی از نحوه‌ی وقوع تفتیش منزل و یا محل کار و ضبط گوشی و لپ تاپ و … را برای  این انجمن ارسال کنند.

پیشتر درکانال تلگرامی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام شده بود کمیته حقوقی انجمن ماموریت پیگیری مشکلات  روزنامه نگاران در  این زمینه را بر عهده گرفته است.

‎مازیار خسروی، یاسمن خالقیان، احسان بداغی و همسرش شبنم نظامی، یغما فشخامی، امان‌محمد خوجملی و مولود حاجی‌زاده از جمله روزنامه‌نگارانی بوده‌اند که با هجمه ماموران امنیتی به منزلشان در دو هفته گذشته مواجه شدند.






کارت

کارت