EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


افشاگر ویروس کرونا بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸

دکتر لی ون‌لینگ که به خاطر افشای ویروس کرونا توسط مقامات حکومتی چین تهدید و ساکت شده بود بر اثر ابتلا به این ویروس در سن ۳۴ سالگی درگذشت.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) همراهی و همدردی خود را پزشکان، افشاگران و روزنامه‌نگارانی که در خط مقدم اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا هستند ابراز داشته و از آنان می‌خواهد که واقعیت‌ها را در این خصوص را به جهان گزارش کنند.

دکتر لی ون‌لینگ در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ در بیمارستان مرکزی شهر ووهان با گروهی از هم‌دوره‌های دانشکده پزشکی‌اش از طریق اپلیکیشن وی‌چت تماس گرفته و به آنان هشدار می‌دهد که یک بیماری ناشناخته که به سارس شباهت دارد در حال انتشار است.

تصویر از پیام دکتر لی به سایر همکارانش در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و پس از آن وی برای پاسخ گفتن به برخی سوالات احضار شد.

پلیس چین نیز آقای لی را احضار کرد و وی را متهم به انتشار «شایعه» نمود و او را مجبور کرد تا متنی را امضا کند که در آن وی خطایش را قبول کرده بود.

دکتر لی سپس به ادامه فعالیت پزشکی خود پرداخت و در تاریخ ۱۰ ژانویه از طریق یک بیمار ابتلا به ویروس کرنا مبتلا شد که در اول فوریه بیماری وی تایید گردید.

با وجود تهدیدهای مقامات چینی دکتر لی فعالیت‌هایش برای آگاه سازی  در خصوص خطر این ویروس را ادامه داد خواستار شفافیت و اطلاع رسانی شد.

وی در آخرین پستی که در شبکه اجتماعی چینی ویبو در تاریخ ۳۰ ژانویه گذاشته نسبت به عدم هشدار لازم توسط دولت چین انتقاد کرده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت