EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


۱۰۸ مورد تعدی به رسانه‌ها در جریان اعتراضات هنگ‌کنگ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ)، در شش ماه گذشته، در هنگ کنگ بیش از ۱۰۸ مورد تعدی علیه رسانه‌ها را پیگیری کرده است.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران حمله‌های ناعادلانه و وحشیانه علیه روزنامه‌نگاران از سوی مقام‌های هنگ‌کنگ را محکوم می‌کند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در همین زمینه اظهار می‌کند: «وضعیت رو به افول روزنامه‌نگاران در هنگ‌کنگ تهدیدی برای رکن چهارم دموکراسی است.»
این فدراسیون اضافه می‌کند: «ما با روزنامه‌نگاران شجاع در هنگ کنگ که هر روز به گزارش خود از خط مقدم ادامه می‌دهند، اعلام همبستگی می‌کنیم.»
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین خشونت، بازداشت غیرقانونی و تهدیدهای پلیس هنگ‌کنگ را «حمله به آزادی مطبوعات» دانست و خواستار توجه جامعه جهانی و پاسخگویی مسئولان دولتی درباره آن‌ها شد.
طی تقریبا شش ماه از آغاز اعتراضات در هنگ‌کنگ تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم به درگیری‌های شدید تبدیل شده‌اند.
فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنان نظارت بر اعتراضات هنگ‌کنگ را از طریق یک گزارش تخلفات رسانه‌ای انجام داده است.
در ماه آوریل میلادی سه مورد تعدی در حوزه رسانه وجود داشته است.
از آن زمان، تخلف و تعدی به رسانه‌ها در هر ماه به شدت افزایش یافته است، و در ماه ژوئیه به ۱۶ مورد در ماه ژوئیه رسیده است.
تاکنون، ماه اکتبر خطرناک‌ترین دوره با تعداد ۲۷ مورد تعدی به رسانه‌ها بوده است. ۱۸ مورد از این حوادث مربوط به حمله‌های مستقیم علیه روزنامه‌نگاران بوده است.
سانسور در هنگ‌کنگ فراتر از کنترل‌های قانونی و سیاسی است، و خشونت نیروهای پلیس به یک ویژگی مشخص در اعتراض‌ها تبدیل شده است. روزنامه‌نگاران قربانی گاز فلفل، گاز اشک‌آور و خشونت پرسنل پلیس بوده‌اند.
بازداشت، آزار و اذیت و حملات علیه روزنامه‌نگاران به یک موضوع متداول شده است.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت