EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


آزار و شکنجه روزنامه‌نگار استرالیایی بازداشت‌شده در چین
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸

براساس گزارش های اخیر، یانگ ژنگ‌جوون، نویسنده استرالیایی که از ماه ژانویه سال جاری میلادی در پکن بازداشت شده، اکنون تحت شکنجه قرار گرفته است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) دوباره خواستار آزادی فوری او شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در این زمینه اظهار کرد: «فدراسیون عمیقا نگران امنیت و سلامتی او است. یانگ نزدیک به یک سال است که بدون دلیل بازداشت شده است.»

در ادامه اطلاعیه این فدراسیون آمده است: «یانگ مرتبا تحت بازجویی قرار می‌گیرد و حقوق اساسی او محدود شده است. جدایی یانگ از دنیای بیرون برای فدراسیون بسیار قابل ملاحظه است. هیچ روزنامه‌نگاری نباید برای گزارش بازداشت شود.»

یانگ ژنگ‌جوون در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ به اتهام «ظن جاسوسی» دستگیر شد.

رابر استاری، وکیل یانگ، گزارش داده است که او روزانه در دستبند و بازجویی است. به گفته این وکیل، مقام‌های چین با محدود کردن ارتباطات این زندانی با خانواده و دوستان سعی در جدا کردن یانگ از جهان خارج دارند.

وزیر امور خارجه استرالیا در همین زمینه روند برخورد چین با این روزنامه‌نگار را «غیرقابل پذیرش» دانسته است.

او افزود: «دولت استرالیا درخواست‌های مکرر برای مقام‌های چینی در ارتباط با توضیح درمورد اتهامات علیه یانگ ارسال کرده است.»

اتحاد سرگرمی و هنر در استرالیا، عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ضمن ابراز نگرانی در این مورد در مورد بازداشت یانگ به سفیر چین در استرالیا نوشت: «ما اعتقاد داریم که این حمله مقامات چینی به حقوق بشر یک شهروند استرالیا، بازجویی و بازداشت پنهانی او، و اکنون احتمال طرح اتهام‌های بسیار جدی، تردید بر روابط کاری روزنامه‌نگاران استرالیایی در چین را ایجاد می‌کند و توانایی چین در عمل به وظایف خود در حوزه روزنامه‌نگاری در امنیت و بدون آزار و اذیت را زیر سوال ‌می‌برد.»

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت