EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تظاهرات اعتراضی در مخالفت با تعطیلی کانال تلویزیونی فلسطینی از سوی اسرائیل
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸

صدها روزنامه‌نگار فلسطینی با پیوستن به یک راهپیمایی تصمیم دولت اسرائیل مبنی بر تعطیلی دفاتر یک شبکه‌ فلسطینی را مورد اعتراض قرار دادند.

این راهپیمایی از سوی سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) برگزار شد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) نیز همراه با عضو خود،‌ از دولت اسرائیل می‌خواهد تا به سرکوب رسانه‌های فلسطین پایان دهد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در این ارتباط گفت: «مقامات اسرائیلی باید تصمیم خود را لغو کنند و اجازه دهند رسانه‌های فلسطینی آزادانه در اورشلیم کار کنند.»

او افزود: «سیاست‌های اسرائیل نسبت به رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران فلسطین مهمترین مانع برای توسعه آزادی و استقلال رسانه‌ها در فلسطین است.»

ناصر ابوبکر ، دبیرکل سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین، نیز در همین زمینه اظهار داشت: «روزنامه‌نگاران هرگز محروم نخواهند شد و به انجام ماموریت گزارشگری و گفتن حقیقت ادامه خواهند داد.»

دفاتر «تلویزیون فلسطین»، کانالی که با اعتبار تشکیلات خودگردان فلسطین اداره می‌شود، دستوری مبنی بر تعطیلی شش‌ماهه فعالیت خود دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرعامل شرکت تولیدی العراس، که میزبان تلویزیون فلسطین است، به طور موقت دستگیر و یک کارمند رسانه‌ای نیز برای بازجویی احضار شده است.

مقامات اسرائیلی این شبکه را که در آن این کشور به عنوان «مسئول جنایات جنگی و پاکسازی قومی» معرفی شده است، متهم به تولید محتوای ضداسرائیلی کردند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت