EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران شلیک سرباز اسرائیل به یک روزنامه‌نگار در فلسطین را محکوم کرد
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران حمله اخیر سرباز ارتش اسرائیل به یک روزنامه‌نگار در فلسطین را محکوم کرد.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران (IFJ)، به همراه سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین (PJS) عضو این فدراسیون، حمله شدید به موت عمارنه در روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه را محکوم کرد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در همین زمینه گفت: «بار دیگر، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از حمله به روزنامه‌نگاران فلسطینی از سوی ارتش اسرائیل ابراز تأسف می‌کند.»

او اظهار کرد: «فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران یادآوری می‌کند که قوانین بین‌المللی در همه جا اعمال می‌شود و هیچ دولتی فراتر از آن نیست.»

بلانگر اضافه کرد: «اکنون زمان آن رسیده که مجمع عمومی سازمان ملل کنوانسیون حمایت و امنیت روزنامه‌نگاران را تصویب کند تا مصونیت از مجازات حمله‌کنندگان به آزادی مطبوعات و دموکراسی در اسرائیل و در هر جای دیگر خاتمه یابد.»

این روزنامه‌نگار پس از مجروح شدن با اصابت گلوله پلاستیکی شلیک‌شده از سوی یک سرباز اسرائیلی در استان هبرون، چشم چپ خود را از دست داد. او برای مداوا به اورژانس بیمارستان هبرون منتقل شد.

سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن «این هدف‌گیری عمدی ارتش اسرائیل به یک همکار که جلیقه ضد گلوله با نشان رسانه را به تن داشت»، از نهادهای بین‌المللی خواست به سرعت وارد عمل شوند تا این خشونت علیه مطبوعات در فلسطین را متوقف کنند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت