EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


خشونت پلیس هنگ‌کنگ علیه روزنامه‌نگاران ادامه دارد
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸

عکاس روزنامه‌نگار، می جیمز توسط پلیس هنگ کنگ تفتیش شده و مجبور به برداشتن ماسک از روی  صورتش گردیده و در نهایت بازداشت شده و با وجود ارایه کارت خبرنگاری‌اش در پاسگاه کوولوون برای یک شب در بازداشت نگهداری شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران(IFJ) به همراه انجمن روزنامه نگاران هنگ کنک(HKJA) و انجمن روزنامه نگاران عکاس هنگ کنگ از پلیس این منطقه می‌خواهند تا حقوق روزنامه‌نگاران برای فعالیت در محیطی امن از جمله استفاده از ماسک‌‌های محافظ صورت را پاس بدارند.

براساس گزارش‌ها در ۲۷ اکتبر نیز تعدادی از روزنامه‌نگاران از سوی ماموران پلیس مورد حمله و بازداشت قرار گرفتند.

می جیمز در هنگام بازداشت جلیقه مخصوص خبرنگاران بر تن داشته و بر روی کوله‌پشتی‌اش هم نوشته شده بود خبرنگار اما با وجود ارایه کارت خبرنگاران باز هم توسط پلیس بازداشت گردید.

انجمن روزنامه‌نگاران هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای گفته است که تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران توسط پلیس مجبور شده‌اند که ماسک‌شان برداشته شود و در مواردی پلیس با خشونت دست به این کار زده است.

این رفتار پلیس با ادعای حاکمان هنگ‌کنگ که اطمینان داده بودند که روزنامه‌نگاران شامل حال قانون ممنوعیت استفاده از ماسک نمی‌شوند تناقض دارد.

ماسک‌هایی که روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند تنها جهت حفاظت از آنان در مقابل گازهای اشک‌آور و اسپری فلفل است و براساس قانون کسانی که در حال فعالیت حرفه‌ای هستند می‌توانند از ماسک استفاده کنند.

متن کامل این خبر را در اینجا بخوانید.






کارت

کارت