EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار توجه دولت‌ها به «تغییر اقلیمی» شد
جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) با پیوستن به ده‌ها میلیون نفر از فعالان و اتحادیه‌های صنفی حوزه «تغییرات اقلیم» در سراسر جهان از رهبران سیاسی و دولت‌ها خواست تا موضوع «عدالت اقلیمی» را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

این اقدام همزمان با آغاز اقدامات و اعتراضات جهانی در هفته «اقدام برای آب و هوا» بین روزهای ۲۰ تا ۲۷ سپتامبر صورت گرفته است.

در حالی که کارگران و فعالان این حوزه برای هفته اقدام در حوزه تغییرات اقلیمی برنامه‌ریزی می‌کنند، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز پیش از اجلاس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا در روز ۲۳ سپتامبر، با به چالش کشیدن نظم اقتصادی کنونی برای ایجاد جهانی بهتر خواستار عدالت اقلیمی برای همه شهروندان است.

آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در همین زمینه گفت: «روزنامه‌نگاران نقش اساسی در اعلام حقیقت در مورد تغییرات آب و هوایی دارند.»

او افزود: «ما به عنوان اتحادیه‌ها نیز باید به رهبران جهانی یادآوری کنیم که فقط عدالت اقلیمی می‌تواند یک انتقال عادلانه و آینده‌ای پایدار را برای همه تضمین کند. ما می‌خواهیم دولت‌های جهان همین حالا یک برنامه عملی مناسب را اتخاذ کنند و به آن احترام بگذارند.»

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت