EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


تحصن روزنامه‌نگاران لبنانی در میدان شهدای بیروت در حمایت از روزنامه‌نگاران
جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸

سندیکای روزنامه‌نگاران لبنان (LJS) در همبستگی با روزنامه‌نگاران و کارمندان رسانه‌ها و در اعتراض به حملات به مطبوعات، تحصنی را در میدان شهدای بیرون ترتیب داد.

در این تحصن که روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه برگزار شد،‌ اعضای سندیکای روزنامه‌نگاران،‌ خبرنگاران، نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای و احزاب سیاسی حضور داشتند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) هم به این عضو خود پیوسته و خواستار اصلاحات در حوزه رسانه‌ها و برای آزادی مطبوعات شد.

از سال ۲۰۱۶ میلادی، مطبوعات در لبنان با بدترین بحران خود تاکنون روبرو شده‌اند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۷۰ درصد روزنامه‌ها و مجلات تعطیل شده‌ و در اثر آن صدها نفر از روزنامه‌نگاران بدون هیچ جبران خسارتی شغل خود را از دست داده‌اند.

این بحران اکنون در حال گسترش به سایر حوزه‌های رسانه‌ای، به ویژه بخش سمعی و بصری، است. در این حوزه برخی از روزنامه‌نگاران چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

یوسف الکوسیفی، رییس سندیکای روزنامه‌نگاران لبنان در همین زمینه گفت: «امروز ما جمع شده‌ایم تا صدای خود را در برابر سهل‌انگاری رسمی در بخش مطبوعات و رسانه‌ها و بی‌تفاوتی نسبت به آوارگی صدها نفر از همکاران بلند کنیم.»

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در این زمینه اعلام کرد: «شرایط قانونی و نظارتی برای رسانه‌ها در لبنان بسیار پایین‌تر از استانداردهای بین‌المللی است که برای تقویت روزنامه‌نگاری آزاد و مستقل مورد نیاز است.»

او اضافه کرد: «دولت و قانون‌گذاران لبنان باید برای اصلاح بخش رسانه، از جمله حذف همه محدودیت‌های اتحادیه روزنامه‌نگاران برای سازماندهی و نمایندگی کلیه روزنامه‌نگاران شاغل در کشور، اقدامات فوری انجام دهند.»

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت