EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


درخواست فدراسیون‌ بین‌المللی روزنامه‌نگاران برای لغو محاصره ارتباطی و اطلاعاتی کشمیر
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸

در پی قطع کامل وسایل ارتباطاتی در کشمیر،‌ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه از دولت مودی در هند و مقام‌های کشمیر خواسته است تا محاصره اطلاعاتی اعمال شده در این منطقه را بردارند.

با ادامه این شرایط، مواجهه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها با هراس، مانع و تهدید و همچنین توقیف تمامی وسایل ارتباطاتی وارد سومین هفته متوالی خود می‌شود.

سازمان‌های عضو فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در سراسر آسیای جنوبی خواستار اقدام فوری برای حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران و پایان دادن به محدودیت آزادی مطبوعات در کشمیر شده‌اند.

این محدودیت‌ها از روز ۱۴ مردادماه با قفل‌ کردن بی‌سابقۀ کلیه ارتباطات از جمله خدمات تلفن همراه و اینترنت و همچنین مسدود کردن دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات آغاز شده است.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، در همین‌باره گفت: «روزنامه‌نگاران در کشمیر با محدودیت، انسداد و آزار و اذیت روبرو هستند، جریان مداوم اطلاعات غلط از سوی مقامات وجود دارد، ارتباطات قطع شده است و رسانه‌ها نمی‌توانند فعالیت کنند.»

بنا بر گزارش‌ها،‌ در این مدت حداقل یک روزنامه‌نگار در کشمیر زندانی شده و اخباری تاییدنشده از بازداشت شدن دو نفر دیگر حکایت دارد.

بسیاری از رسانه‌ها کار خود را به دلیل غیرممکن‌شدن گزارش تعطیل کرده‌اند. روزنامه‌ها نیز انتشار را متوقف کرده‌اند.

عکاسان و تصویربرداران با تهدید و پاک شدن اجباری تصاویر و عکس‌هایشان روبه‌رو شده‌اند.

همچنین بسیاری از روزنامه‌نگاران با تهدید فیزیکی و روانی مواجه‌اند. آن‌ها اظهار می‌کنند که با نظارت و کنترل مداوم روبرو هستند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت