EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


هند تمامی وسایل ارتباطاتی و رسانه‌ها در کشمیر را مسدود کرد
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸

به دنبال تغییر قانون اساسی هند در بخش مربوط به استقلال منطقه کشمیر، تمامی راه‌های ارتباطی در داخل و خارج از جامو و کشمیر از روز ۱۳ مردادماه مسدود شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران (IFJ) و عضو وابسته به آن، اتحادیه روزنامه‌نگاران هند (IJU)، با قاطعیت از محدودیت‌های اعمال شده بر رسانه‌ها همزمان با انسداد بی‌سابقه انتقاد کرده و از مقامات این کشور خواسته‌اند تا دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات و حق کار را تضمین کنند.

در اوایل ماه اوت میلادی، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، از اختیار ریاست‌جمهوری برای فسخ ماده «۳۷۰» و«۳۵ آ» قانون اساسی هند استفاده و حق استقلال ویژه جامو و کشمیر را از آن‌ها سلب کرد.

در روزهای بعد از آن، تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت در این منطقه قطع شد.

همچنین،‌ دو رهبر سیاسی کشمیر در بازداشت خانگی قرار گرفتند و طبق اعلام رسانه‌های بی‌بی‌سی، ووکس، و رویترز حداقل ۵۰۰ فعال، سیاستمدار و رهبر سیاسی دستگیر شده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران در همین‌باره اعلام کرد: «ما با همبستگی در کنار همکاران خود در کشمیر ایستاده‌ایم که تلاش می‌کنند وظیفه خود را در شرایط سخت انجام دهند.»

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌‌نگاران همچنین اضافه کرد: «دسترسی به اطلاعات یک حق انسانی است، نه چیزی که توسط دولت در تلاش برای کنترل روایت‌ها نظارت شود.»

سابینا ایندیرجیت، دبیرکل اتحادیه روزنامه‌نگاران هند و معاون فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران نیز در این‌باره گفت: «این هجمه به آزادی مطبوعات ضدیت با دموکراسی است.»

او خواستار آن شد که وزارت‌خانه اتحادیه و دولت محلی هند ترتیبی را اتخاذ کنند که رسانه‌ها مجاز به انجام وظایف خود باشند.

متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.






کارت

کارت