EnglishFrançaisEspañolعربیفارسی


نامه ۵۶۴ روزنامه‌نگار برای آزادی مسعود کاظمی و مرضیه امیری
پنجشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸

۵۶۴ نفر از روزنامه‌نگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای ایران با نوشتن نامه‌ای خطاب به روسای سه قوه این کشور‌ خواستار آزادی مسعود کاظمی و مرضیه امیری، روزنامه‌نگاران زندانی، شدند.

مرضیه امیری، روزنامه‌نگار روزنامه شرق در تجمع روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت سال جاری و همزمان با روز کارگر در تهران بازداشت. او سپس‌ به زندان اوین منتقل شد. امیری برای تهیه گزارش خبری از اعتراضات کارگران در محل تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود.

مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار پیشین روزنامه‌های شرق و قانون نیز روز چهارشنبه دوم خردادماه پس از یک جلسه دادگاه و با دستور قاضی مقیسه بازداشت شده بود.

به گزارش کانال خبری امتداد، در دادگاه این روزنامه‌نگار بر خلاف اتهامات وارد شده به مسعود کاظمی در دادسرا، اتهامات جدیدی به این روزنامه‌نگار توسط قاضی وارد شد که منجر به صدور وثیقه‌ی سنگین علیه او شد.

در نامه جمعی روزنامه‌نگاران خطاب به مسوولین جمهوری اسلامی اشاره شده که «این بازداشت‌ها و برخوردها در حالی رخ داده است که بر اساس اصل ۲۴ قانون اساسی «نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند» و در اصل نهم قانون اساسی تأکید شده است «هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آزادی‌های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.»

امضاکنندگان این نامه خواستار توقف این بازداشت‌ها و آزادی همکاران خود شده‌اند.

متن کامل این خبر در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) منتشر شده است.






کارت

کارت